0 comments

Fasha buat keputusan bersara dari dunia seni lepas kahwin

Rupa-rupanya, Fasha Sandha sudahpun menemui putera hatinya. Sebelum ada yang nak mengata tu, tegas Fasha, jejaka tersebut, bukan suami orang atau duda. Mengikut perancangan, mereka akan melangsungkan pertunangan pada September ini dan akad nikah akan diadakan awal tahun depan.

Tetapi pendedahan yang paling mengejutkan adalah keputusannya untuk bersara selepas bergelar isteri kerana menurut Fasha, calon suaminya itu tidak mahu dia berlakon.


P/S:confirm bakal laki fasha kaya raya..sebab tue leh sara dia tak perlu berlakon lagi... :D
read more
0 comments

Jangan Pandng belakang Congkak-Filem komedi?

Tambah menarik, ia bukan kombinasi dua filem itu, sebaliknya Jangan Pandang Belakang Congkak (JPBC) menggabungkan dua elemen — seram dan komedi.

Ketika menonton filem ini, penulis dihidangkan dengan pelbagai komedi menarik. Meskipun ada babak seram dipaparkan, keseluruhan ceritanya lebih tertumpu kepada komedi.

JPBC mengisahkan Punai (Mazlan Pet Pet), Asmat (Cat Farish) dan Johan (Shaheizy Sam) mewarisi harta milik datuknya selepas orang tua berkenaan, Pak Sudir (lakonan Piee) meninggal dunia dalam keadaan misteri.

Begitupun, tiga saudara ini tidak tahu hajat sebenar datuk mereka. Hakikatnya, Pak Sudir mahu mewariskan saka miliknya kepada seorang daripada cucunya.

Ketika di rumah orang tua berkenaan, mereka dinasihatkan supaya tidak mengusik barang di dalam bangunan itu. Bagaimanapun, kerana sifat ingin tahu, mereka membelek sebuah congkak usang, kemudian terbaca jampi yang tertera di belakangnya. Dalam masa sama, ketiga-tiganya bertukar menjadi hantu.

Punai akhirnya berubah menjadi orang minyak, Asmat menjadi toyol manakala Johan pula bertukar menjadi hantu raya. Dengan cara tersendiri, mereka mampu berubah menjadi manusia mahupun hantu.

Meskipun solekan dan kostum ketiga-tiga hantu itu menyeramkan dan realistik, hakikatnya filem ini melucukan. Gelagat dan kerenah ketiga-tiga pelakon ini senantiasa mencuit hati.

Malah, selain seram dan komedi, Idham berjaya mengadunkan pelbagai elemen menarik dalam filem ini. Babak serius dan romantik turut dipaparkan. Lebih menarik, pelakonnya berjaya membawa watak yang diberi dengan sempurna.

Barangkali, filem ini tidak lagi memaparkan komedi ‘bodoh’ yang membosankan. Sebaliknya jalan cerita yang dipertaruhkan, di samping barisan pelakon berbakat pasti dapat menarik perhatian penonton
read more
0 comments

Johan bakal berkahwin dengan ozlyn


Menurut sumber, peserta rancangan realiti Raja Lawak musim pertama itu yang sinonim jika berganding dengan rakannya, Zizan mengambil keputusan mendirikan rumah tangga dengan pelakon jelita, Ozlyn Wati, pada Jun ini.

Tarikhnya tak dapat beritahu kerana belum dapat jemputan lagi. Lagipun perkara ini belum dihebahkan, mungkin mereka berdua mahu buat kejutan kepada orang media macam saya. Apa tidaknya, angin tak ada guruh tak ada, tup tup mahu kahwin.

Seronok pula apabila mendengar khabar sebegini memandangkan sebelum ini Johan sering dikaitkan dengan pelbagai masalah, jadi dengan melangkah ke alam perkahwinan sensasi harapkan Johan lebih matang.

Maklumlah, pergerakan Johan pasti lebih terjaga di samping isteri tercinta. Bukan apa, sayang kalau bakat jenaka Johan dilupakan orang hanya kerana sikapnya yang kadangkala buat orang naik jelak.



Contohilah bapa saudaranya, Salih Yaacob yang tahu ‘mengawal keadaan’. Mungkin selepas ini Ozlyn boleh menjadi ‘pengawal’ Johan. Tak bolehlah Johan nakal-nakal lagi.
read more
0 comments

Fasha bakal berkahwin tapi bukan dengan duda..




KUALA LUMPUR: Tanpa berselindung, pelakon yang sering dipalit kontroversi, Fasha Sandha, mengesahkan hatinya kini dimiliki dan dia bakal menamatkan zaman bujang selewat-lewatnya tahun depan.

“Jika tiada aral melintang, saya akan bertunang September ini sebelum berkahwin pada awal tahun depan,” kata Fasha atau nama sebenarnya, Nur Fasha Sandha Hassan, sambil menunjukkan ‘cincin tanda’ berbentuk hati yang tersarung di jari manis tangan kirinya.

Bagaimanapun, di sebalik pengakuan itu masih timbul persoalan siapakah lelaki yang bakal bergelar suaminya kerana setakat ini belum sedia dikongsi Fasha untuk pengetahuan umum.

“Itu belum boleh saya bagi tahu sekarang. Cukuplah jika saya katakan orangnya hitam manis, dia ahli perniagaan, penyayang selain dapat menerima saya seadanya.

“Yang pasti, dia bukan suami orang, jauh lagi duda. Mungkin ada pihak mengandaikan saya dengan ‘orang itu’, tetapi bukan dia sebenarnya. Jangan salah sangka,” kata pelakon berusia 25 tahun itu sambil ketawa kecil.

Sebelum ini, dua kontroversi paling ‘meletup’ membabitkan Fasha ialah dia dikatakan menjalin hubungan dengan hartawan teknologi maklumat, Datuk Shafik Rizaal Saaban, 35, atau Datuk S serta Rizal Ashram Ramli, 38, yang juga bekas suami pelakon, Nora Mohd Danish Haniff.

Apabila ditanya hal itu, Fasha sekali lagi menafikan dia mempunyai hubungan istimewa dengan dua lelaki berkenaan, namun masih enggan mendedahkan siapakah lelaki yang kini bertakhta di hatinya.

“Saya tidak mahu perkara ini menjadi punca timbulnya banyak gosip. Biar saya serta orang terdekat saja yang tahu. Saya tidak mahu akibat pendedahan identitinya, dia menjadi ‘buruan’ media.

“Lagipun dia seorang yang suka merendah diri dan tidak mahu menonjolkan diri,” katanya dalam pertemuan dengan Metro Ahad, baru-baru ini. Dalam pertemuan itu Fasha ditemani ibunya, Hatijah Teh Man, 48, atau lebih mesra dengan panggilan Mama serta pembantu peribadinya, Jane Thomas.

Fasha yang membintangi hampir 20 filem, antaranya Cicakman, Berlari Ke Langit dan Anak Halal, juga memberitahu, selepas berkahwin kelak dia memutuskan untuk bersara daripada dunia lakonan.

Gadis kelahiran Johor Bahru, Johor, itu berkata, keputusan itu diambil kerana bakal suaminya tidak mahu dia berlakon lagi, sebaliknya lebih senang dia membabitkan diri di belakang tabir saja.

“Perancangan saya, selepas berkahwin nanti, saya mahu membuka perniagaan berkaitan bidang kecantikan atau peragaan. Bagi saya, sekarang masa paling sesuai untuk bersara.

“Ini kerana, sebelum ini sasaran saya ialah berlakon selama lima tahun sebelum bersara dan sekarang masuk tahun keenam. Lagipun, sasaran untuk memberi kesenangan kepada keluarga juga sudah saya capai,” katanya.

Ketika diminta mengulas keputusan Fasha, Mama berkata, terpulang kepada anaknya untuk melakukan apa yang terbaik, malah dia bersyukur anak kesayangannya bakal bergelar isteri.

“Ibu mana tidak mahu melihat anaknya berjaya dalam hidup selain berkahwin dengan lelaki baik.

“Saya tidak tahu bagaimana nak meluahkan perasaan syukur dan gembira. Saya mengenali teman lelaki Fasha sebagai seorang yang berhemah tinggi, baik serta menghormati orang tua,” katanya lagi.

Menurut Mama, Fasha anak yang baik dan banyak berkorban membantu keluarga.

“Mama hanya mampu menasihatkan Fasha supaya bersabar dengan pelbagai dugaan yang menimpa. Sebagai ibu, Mama bangga dengan pencapaiannya,” katanya.
read more
0 comments

Ekin masih ditohmah walaupun sudah berkahwin 7 bulan

haih..sudah2 la tue korang nak kutuk caci maki si ekin..
apasal la dengki...sifat melayu memang penuh hasad dengki mengapa?
org putih atau bangsa2 lain tak mcm melayu yg lebih suka tgk bangsa sendiri jatuh ?apsal ngan korang?tp tak semua melayu begitu..tak semua korang begitu kan...
hanya yang berhati busuk saja..korang dengki,mawi kaya sekelip mata..korang juga dengki ekin dpt tumpang senang..rezeki itu ketentuan tuhan..korang nak mempersoalkan ke?
korang kata ekin hipokrit...dulu x bertudung skrg pakai..korang sume pakai tudung ke?kalau pakai tudung kenapa hati busuk?
tepuk dada tanya selera...(eh ada kene mengena ke?)
anyway..wardina dulu pun sgt2 sosial dulu..dia berubah after berkawan ngan husband dia now nie..kan bagus..adanya lelaki utk membimbing...
bukan utk menghampehkan lagi...
kalau korang muak tgk gambar mawi ekin merata2 tue kan wartawan yang hambik..gambar honeymoon derang pun org nak siarkan nak wat camana..takkan derang nak buat muka masam...nanti korang tetap kutuk jugak..
aku tak kenal ekin,juga tak suka tak benci..neutral saja..tp rasanya,kalau dah 7 bulan masih ramai yg berdengki hangin gak aku..
tak paham ngan manusia skrg..nway tue sume masing2 punya pendapat dan otak kan..
aku pun cume sekadar meluahkan je..tak stuju takpe..hehehe
kalau tak suka..jangan baca..orait..enjoy!






Bukan mudah bergelar isteri kepada selebriti popular. Itulah yang dirasakan Nora’Asikin Rahmat yang kini telah lebih enam bulan mendirikan rumahtangga dengan penyanyi terkenal negara, Asmawi Ani.

Berkesempatan berbual dengan Ekin baru-baru ini, dia mengakui akan hakikat tersebut. Namun katanya semua cabaran tersebut semakin tenang dilaluinya kerana sudah lali dengan segala tohmahan yang dilemparkan.

Katanya, mujurlah Mawi sebagai suami banyak memberikan nasihat dan tidak mahu dia terlalu memikirkan ‘kata-kata orang’ tentang kehidupan mereka berdua. Apa yang penting mereka bahagia dan selesa menjalani kehidupan sebagai pasangan suami isteri.

“Pada mulanya dulu, saya ingatkan perkara ini hanya akan dilalui semasa saya belum bergelar isteri Mawi dan saya berharap segala-galanya akan berakhir apabila kami berdua mendirikan rumahtangga.

“Namun tanggapan saya salah kerana selepas lima bulan kami mendirikan rumahtangga dan sehingga kini pun, masih ada lagi kata-kata tohmahan yang dilemparkan oleh segelintir pihak yang tidak berpuas hati dengan saya.

“Saya akui masa mula-mula dahulu memang saya rasa tertekan juga. Tetapi bila dah lama-lama rasa macam dah lali dan terbiasa. Kadang-kadang kami berdua ketawa apabila memikirkan semula perkara ini. Saya sedar inilah cabaran yang perlu kami berdua lalui. Setakat ini saya masih mampu untuk mengawalnya dan berdoa agar ianya tidak berlanjutan.

“Selain Mawi yang banyak membantu, keluarga dan rakan-rakan juga tidak jemu-jemu memberikan semangat kepada saya. Saya gembira dan bersyukur kerana kami semakin serasi bersama dan saya selesa menguruskan Mawi yang sememangnya langsung tidak cerewet,” ujar Ekin panjang lebar.

Ditanya tentang tanggapan segelintir pihak yang kurang selesa melihat kehadirannya di sisi Mawi setiap kali Mawi muncul di dalam apa jua majlis, Ekin mempunyai sebabnya yang tersendiri.

Katanya kebanyakan majlis yang dihadirinya atas dasar jemputan oleh pihak-pihak tertentu dan dia tidak selesa untuk mengabaikan jemputan tersebut begitu sahaja sekiranya dia mempunyai kelapangan.

Selebihnya, dia kini bertindak sebagai pengurus Mawi dan seharusnya dia selalu berada di sisi suaminya itu. Apa yang paling penting Mawi selesa dengan kehadiran Ekin yang disifatkannya dapat mengelakkan fitnah mahupun kata-kata dusta yang dilemparkan kepadanya.

“Saya tidak pernah mengawal Mawi seperti mana yang diperkatakan. Saya sentiasa memberikan kebebasan kepada Mawi dalam membuat apa sahaja keputusan. Tetapi saya akui di dalam aspek penampilan, Mawi banyak meminta pandangan dan nasihat saya.

“Namun saya anggap apa sahaja yang diperkatakan oleh orang sekeliling tentang saya dengan Mawi sebagai lumrah sejak mula saya berkawan dengannya lagi. Saya juga sudah lama terlibat dalam industri seni dan sudah terbiasa dengan perihal gosip.

Tentang dakwaan yang mengatakan saya cuba menumpang populariti Mawi, ia langsung tidak masuk akal. Kalau saya mahu menumpang popularitinya, sudah pasti saya akan berlakon banyak drama atau filem sekarang.

“Tetapi sampai ke saat ini, saya langsung tidak berlakon. Kalau ada pun saya hanya menjadi duta untuk jenama tudung Ariani dan beberapa produk lain. Saya pun tak rasa diri saya popular apabila bergelar isteri Mawi.

“Untuk pengetahuan semua, dahulu saya terlibat dalam bidang seni pun atas kehendak kembar saya, Aein yang mahu saya membintangi drama ‘Kawan’. Jadi semuanya berlaku kerana kebetulan dan saya langsung tak pernah fikir pun soal populariti seperti yang diperkatakan,” jelas Ekin.

Bercerita tentang kehidupan peribadinya, Ekin memberitahu kehidupannya sama seperti pasangan suami isteri yang lain. Malah katanya dia dan Mawi juga pernah berselisih pendapat dalam beberapa hal tertentu, namun segera diselesaikan agar tidak berpanjangan.

“Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Tetapi sehingga kini kami tak pernah bergaduh yang serius. Kalau ada pun bergaduh ‘manja-manja’ kerana berselisih pendapat. Selalunya soal berpakaian atau perkara-perkara kecil lain. Tetapi tak sampai lima minit pun, semuanya kembali baik,” ujar Ekin sambil tersenyum.

Mengenai cahayamata pula, Ekin mengakui selepas mengalami keguguran, dia belum mempunyai tanda-tanda untuk bergelar ibu dalam masa terdekat. Katanya dia mahu beri sedikit masa pada dirinya agar lebih bersedia.

“Saya sentiasa berdoa agar dipercepatkan mendapat anak dan berharap peminat akan sama-sama mendoakan kebahagiaan kami. Buat masa ini kami masih berusaha,” katanya tersenyum. mawi
read more
0 comments

Darling selamat berkahwin dengan Azlin



KUALA LUMPUR: Aktres dan produser, Nasreen Ngasri, 26, yang mesra dengan panggilan Darling akhirnya sah bergelar isteri kepada kekasih hatinya, Nur Azlin Rahmat, 34, pada majlis pernikahan mereka yang berlangsung di rumah keluarga Darling bertempat di Taman Batu Permai, Jalan Ipoh, di sini, hari ini.

Hanya dengan sekali lafaz, pasangan yang dinikahkan sendiri oleh bapa Darling, Ngasri Sain ini melahirkan rasa bersyukur kerana berjaya menyatukan cinta mereka meskipun hubungan yang terjalin belum pun mencecah setahun.

Lebih bermakna lagi, majlis bersejarah pasangan itu juga secara kebetulan menjadi 'hadiah' istimewa buat Darling yang akan menyambut hari lahirnya yang ke-26 pada 2 Jun ini manakala hari lahir bapanya juga jatuh pada hari esok (31 Mei).

"Memang kami merancang untuk adakan majlis ini pada musim cuti persekolahan. Secara kebetulan pula tarikh yang dipilih ini berdekatan dengan hari lahir saya dan bapa. Malah, saya rasa gembira sangat dinikahkan sendiri oleh bapa.

"Apapun, saya bersyukur majlis hari ini berjalan dengan lancar. Dan sekarang nampaknya saya sudah bergelar isteri. Mungkin ada sesetengah pihak yang merasakan kami kahwin terlalu cepat, tapi saya lebih senang katakan ini adalah jodoh.

"Kami dapat rasa keserasian antara kami. Malah, Azlin pun rasa dengan usianya sekarang memang dia sudah bersedia untuk berkahwin.

"Cuma sekarang saya akui, tanggungjawab yang perlu saya pikul lebih besar. Mungkin akan mengambil masa sedikit untuk saya dan suami sesuaikan diri dengan hidup baru ini," kata Darling yang ditemui sejurus berakhirnya majlis tersebut.

Pada majlis yang serba ringkas itu, Darling menerima mas kahwin RM80, wang hantaran sebanyak RM22,222.22 serta sembilan dulang hantaran berbalas 11 daripada pihaknya.


Majlis bersejarah pasangan itu juga secara kebetulan menjadi 'hadiah' istimewa buat Darling yang akan menyambut hari lahirnya yang ke-26 pada 2 Jun ini

Detik manis itu juga disaksikan oleh ahli keluarga, saudara-mara terdekat dan kenalan rapat kedua-dua belah pihak.

Darling dan jejaka yang bertugas sebagai pegawai pemasaran itu telah mengikat tali pertunangan pada pertengahan Mac lalu setelah berkenalan pada bulan Ogos tahun lalu.

Bercerita tentang perkenalan singkat yang akhirnya membuahkan perasaan cinta itu, dalam nada ceria Darling berkata, di peringkat awal dulu, Nur Azlin tidak tahu dirinya adalah seorang artis.

"Kami diperkenalkan oleh seorang kawan. Memang dia tidak kenal saya ni artis, lagipun tugasnya yang banyak memerlukan dia 'travel' membuatkan dia tidak terlalu mengikuti tentang industri ini.

"Selepas itu, dia banyak buat 'research' tentang saya di media dan internet. Dari situ dia tahu macam-macam tentang saya termasuklah cerita-cerita 'panas'. Tetapi Alhamdulillah, dia dapat menerima saya walaupun dengan macam-macam cerita tentang saya.

"Bagi dia, semua orang akan ada sejarah masing-masing dan begitu juga dengannya. Dia sangat rasional," kata Darling sambil tersenyum.

Dalam pada itu, Nur Azlin berkata, ciri-ciri yang ada pada Darling berjaya menambat hatinya untuk melamar gadis itu sebagai isteri.

"Dia ni baik, memahami dan tidak mudah melenting. Darling juga seorang yang amat mengambil berat.

"Tetapi saya akui, pada awalnya saya tidak perasan dia adalah seorang artis. Saya kenal adiknya saja, Anne, sebab pernah menonton lakonannya di dalam drama Dunia Baru, tetapi saya memang tidak tahu Darling adalah pelakon.

"Itu pun sepupu saya yang beritahu dia adalah seorang artis," ujarnya yang menambah, mereka hanya sering berbalas SMS di awal perkenalan dulu sebelum hubungan itu bertambah serius.

Pasangan ini akan mengadakan majlis persandingan esok di Taman Metropolitan Batu, Jalan Ipoh, dengan bertemakan 'garden wedding', manakala resepsi di sebelah lelaki pula akan diadakan di Bukit Katil, Melaka pada 7 Jun depan.
read more
0 comments

Waheeda mengamuk dirumah -ingin bersara dari dunia seni


NADA suaranya kedengaran cukup ceria, tetapi adakalanya, penyanyi dan pelakon Waheeda ini jelas gagal menyembunyikan perasaan sedihnya berdepan dengan kontroversi yang amat hebat dalam dirinya ketika ini.

Benar kata penyanyi yang popular dengan lagu Wassini ini, bukan mudah untuk menjadi 'dirinya'...apa yang ditanggung selama ini cukup berat. Dikecam sebagai perampas suami orang serta pemusnah rumahtangga adalah label yang amat dahsyat diberikan sesetengah pihak yang belum tahu hujung pangkal kebenarannya.

Tetapi, luah wanita berusia 30 tahun ini, biarlah apa saja tanggapan yang singgah terhadap dirinya. Asalkan keluarga dan kenalan rapat mengetahui kisah sebenarnya, itu sudah cukup memadai buat Waheeda walaupun tohmahan buruk akan terus berselingkar di dalam dirinya.

Pendedahan isteri penyanyi nasyid dan penceramah bebas, Ustaz Akhil Hayy, iaitu Maizawati Zainal yang mengaku suaminya memang mempunyai hubungan dengan penyanyi itu juga nampaknya semakin 'panas' apatah lagi bila Maizawati dilihat semakin 'berani' mengeluarkan kenyataan kepada media tentang masalah yang melanda rumahtangganya itu sehingga dia mengambil keputusan untuk bercerai dengan Akhil.

Antara yang didedahkan oleh Maizawati, dia pernah menyatakan persetujuan membenarkan Akhil berkahwin lagi dan bersedia hidup bermadu setelah suaminya itu mengaku tentang hubungannya dengan Waheeda.


"Saya sudah bosan. Tidak guna untuk saya terus berdakwah menerusi bidang ini jika orang akan pertikaikan kredibiliti saya."

Namun, dia tidak tahu apa status hubungan suaminya dengan penyanyi itu kini apatah lagi Akhil sendiri sudah tiga bulan tidak pulang ke rumah dan hanya mengikuti perkembangan kisah suaminya itu menerusi media.

Kata Maizawati lagi, dia terpaksa mengambil keputusan bercerai untuk membina kehidupan baru dan kes berkaitan perceraiannya dengan Akhil akan dibicarakan di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh pada 2 Jun depan.

Dengan keadaan sekarang yang dilihat semakin 'berapi' ini, tutur Waheeda, biarlah dia terus bersabar dengan apa yang berlaku. Apapun, kesabaran itu tetap ada hadnya, cuma katanya, biarlah masa saja yang menentukan.

Namun, luah Waheeda, dia menafikan khabar angin yang mengatakan dirinya amat tertekan dengan tindakan Maizawati itu yang terus-menerus mengeluarkan kenyataan. Malah, khabar angin itu turut mengatakan Waheeda juga turut kesal dengan tindakan Akhil yang masih terus mendiamkan diri.

Akibat terlalu tertekan dengan hal ini, Waheeda dikatakan menjerit-jerit seperti orang gila sehinggakan beberapa barang di rumahnya juga habis dihempaskan kerana terlalu geram.

"Tak mengapalah. Biar mereka (Akhil dan Maiza) selesaikan. Kita tunggu saja 2 Jun ini...kebenaran akan terungkai juga," luah Waheeda dalam nada perlahan, sambil enggan mengulas lanjut tentang perkara tersebut.

Katanya, buat masa ini dia lebih memberikan perhatian kepada kesihatannya yang tidak begitu baik sejak kebelakangan ini.

"Sekarang ini saya tengah berubat...penyakit yang sudah lama sebenarnya saya alami. Cuma sekarang ini semakin teruk pula," ujarnya yang tidak mahu bercerita lanjut tentangnya.

Nekad tinggalkan dunia seni

Lebih setahun yang lalu, Waheeda pernah menyuarakan hasratnya untuk meninggalkan karier seninya sebagai penyanyi dan pelakon. Ketika itu, ramai yang merasakan keputusan tersebut dibuat oleh Waheeda gara-gara isu kononnya penyanyi ini telah berkahwin dengan Akhil.

Namun, Waheeda masih lagi dilihat terus aktif dengan aktiviti seninya sehingga hari ini. Katanya ketika itu, dia menunggu album terbarunya dikeluarkan terlebih dahulu sebelum terus berundur. Dan memandangkan pada waktu itu semakin banyak tawaran yang datang, dia tidak menolaknya sementara menantikan albumnya itu siap.

Tetapi, tegasnya, dia tetap menyimpan hasratnya untuk tinggalkan bidang seni satu masa nanti.

Namun, dengan kontroversi hebat yang melanda dirinya ketika ini, kata Waheeda, dia memang nekad untuk 'bersara' dan kemungkinan besar akan terus menghentikan projek penghasilan album terbarunya itu.

"Saya sudah bosan. Dari dulu sampai sekarang macam-macam orang bercakap tentang saya. Kontroversi seperti inilah sebenarnya yang membuatkan saya ingin berhenti ketika itu. Untuk apa saya terus berada di sini sedangkan reputasi dan kredibiliti saya sudah tiada.

"Mungkin dulu saya bercakap seperti ini juga, tetapi saya tetap terus berada di dalam industri. Tetapi kini, saya rasa cukuplah apa yang saya lalui. Saya nekad untuk berhenti terus.

"Tidak guna untuk saya terus berdakwah menerusi bidang ini jika orang akan pertikaikan kredibiliti saya. Ibubapa saya juga menyarankan perkara yang sama kerana mereka tak sanggup melihat saya terus dilanda benda-benda macam ni.

"Sekarang ini saya tengah tunggu untuk selesaikan dulu projek-projek lakonan termasuklah program Cafe Akhil Hayy," kata Waheeda.

Walaupun sedar tindakannya itu tidak bermaksud akan mengakhirkan segala kontroversi yang melanda, namun kata Waheeda, 'at least' kehidupannya selepas ini mungkin akan lebih 'tenang'.

"Saya masih ada banyak benda yang boleh dibuat. Saya ingin terus lakukan kerja-kerja kebajikan. Ketika ini pun saya bertugas sebagai 'facilitator' di Pertubuhan Kebajikan Darul Islah Selangor (PERKID).

"Mungkin jika saya ingin siapkan juga album tersebut, saya akan buat 'senyap-senyap' saja tanpa sebarang publisiti. Siapa yang nampak album saya itu di pasaran, itu sajalah...tidak akan ada majlis pelancaran atau sebagainya," kata Waheeda yang akui dia telah merakamkan semua lagu dalam album terbarunya itu.
read more
0 comments

Noh(hujan) dan Nora bercinta?



ENTAH daripada mana datang angin, tiba-tiba nama pelakon cantik Nora Danish dikaitkan dengan vokalis grup Hujan, Noh. Mereka didakwa menjalin hubungan. Kononnya juga mereka berpeleseran di pusat beli-belah.

Nora yang kini sedang sibuk di lokasi penggambaran drama Tiga Serumah hanya tersenyum mendengar gosip tersebut. Apa lagi Noh, yang selamba menjawab dia masih setia dan sudah berjanji untuk mengahwini kekasihnya sejak sekian lama, Athira Ghani.

Benarkah cerita tentang Noh dan Nora Danish keluar bersama?

NOH: Tidak betul langsung. Memang tidak ada kena mengena langsung cerita itu dengan saya. Memang tidak pernah jumpa pun.

NORA: Kami pernah jumpa sekali. Tapi itu bukan berjanji. Noh datang ke Restoran Kamkee di Petaling Jaya, tempat saya dan teman-teman makan. Dia berjumpa kawannya yang kebetulan teman saya.

Itu terjadi sebelum Anugerah Industri Muzik (AIM) bulan lalu. Kami tak borak pun sebab dia datang jumpa orang lain, bukan saya.

Jadi bagaimana cerita itu boleh keluar?

NOH: Saya tidak tahu. Dengan Nora pun saya tidak pernah cakap. Malah kami tidak pernah terserempak di mana-mana pun.

NORA: Itu yang peliknya. Kami tak pernah sampai ke pusat beli-belah seperti yang didakwa. Ini semua tak betul langsung.

Macam mana boleh rapat dan kenal?

NOH: Kami berjumpa dan kenal masa Anugerah Bintang Popular (ABP) dan AIM. Masa itu kami ambil gambar bersama. Lepas malam itu, Nora 'add' (tambah) saya sebagai kawan dia di laman sosial Facebook. Kami cuma berinteraksi di situ. Mana ada keluar sama.

NORA: Kenal masa di ABP. Itu pun sebab sama-sama terlibat. Tapi tak adalah meleret sampai keluar bersama. Saya tahu dia pun memang ada kekasih.

Saya rasa kelakar nak komen benda ni sebenarnya sebab isu ini tak betul langsung. Jadi saya kalau boleh tak nak komen.

Noh, kalau takdir, kahwin dengan janda, terima tak?

Apa punya soalan ni (ketawa besar). Saya sudah berjanji untuk mendirikan rumah tangga dengan kekasih saya, Athira Ghani. Saya kena marah dengan dia sebab kes ini. Dia tidak suka cerita-cerita begini keluar.

Maksudnya masih dengan teman wanita yang dulu?

Sejak tahun 2005 hingga kini.

Nora Danish itu orangnya bagaimana?

Nora itu sweet. Tapi kalau lebih-lebih saya tidak tahu sebab kenal macam itu sahaja. Cuma tengok dalam televisyen.

Dia peminat Hujan?

NOH: Entah. Iya ke?

NORA: Saya suka lagu Hujan.

Atau Noh Hujan?

NOH: Siapalah saya. Hanya pemuzik jalanan berbanding dia bidadari cantik.

Hujan sekarang sibuk dengan apa?

NOH: Kami akan mengadakan perkumpulan peminat Hujan yang dikenali sebagai Raingers. Pertemuan itu akan dilakukan di Itudio Studio di Kelana Jaya pada 21 Jun ini.

Kami akan menghabiskan masa bersama dengan aktiviti makan, suai kenal, berfoto dan mengadakan persembahan akustik. Saya rasa kami sebagai Hujan perlu kenal dengan peminat dan penyokong kami.

Kami juga akan minta pendapat mereka untuk perancangan tahun depan. Setakat ini kami sudah merakamkan empat buah lagu.

Konsep album kedua lebih santai. Kami akan minta pendapat Raingers untuk memilih single pertama album akan datang.


P/s:Sensasi tahu Noh memang setia dengan aweknya yang bernama Thiya Ghani(athirah ghani)..even lagu2 dalam album hujan,yg bertemakan cinta kebbanyakkan dituju dan ditulis oleh noh utk kekasihnya itu..Kekasih noh skrg blaja dia aussie...dua2 biak sarawak..miri~

Awek Noh hujan..


Mari lihat,klik sini ..
read more
0 comments

Comic-Long arm of Law (Penyeluk saku)

read more
1 comments

Jokes-Ajak main (18sx)




hahahaha...lawak je..
korang kene dengar skrip dia..tak tahan aku
read more
0 comments

Pak Karim

Petang itu Liza berbalah dengan ibunya mengenai tanah tapak rumah pusaka suaminya. Siang tadi Pak karim, orang kaya Kpg. Batang datang menuntut hutang dari Kak Timah. Kalau tak bayar esok tanah pusaka itu akan menjadi milik Pak Karim. Liza berkeras cuba untuk menyelesaikan hutang dengan Pak Karim tapi ibunya tak setuju kerana tidak mempunyai wang $40,000 bagi menyelesaikan hutang tersebut. Pagi itu Liza seperti biasa ke perigi di belakang rumah untuk mandi sambil berkemban. Kak Timah telah pun pergi menoreh. Tuboh dara Liza yang putih melepak itu cuba seksi bila di baluti kain batik lepas. Liza baru berumor 18 thn.

Klik sini ..
read more
0 comments

Bekas mertua dengan noreen

Noreen (bukan nama sebenarnya, tapi kerana ada mirip
dengan pelakon Noreen Noor, kita panggil saja dia
Noreen) berpaling dan mendapati bekas bapa mertuanya
telah melondehkan kain sarongnya

Baca cerita ini
read more
0 comments

Rancangan jahat terhadap uda 2 (kakak sendiri)

Sepanjang perjalanan, mereka diam tidak berkata apa-apa. Namun setelah Hamid terdengar esakan tangisan kakaknya, Hamid pun mula meminta maaf kerana rasa bersalah mengajak kakaknya ke tempat itu pada pagi itu. Hamid ingin mengajak Rohaya ke balai polis untuk membuat laporan tetapi Rohaya mendesak untuk pulang. Sebenarnya Hamid berpura-pura kerana dia tahu bahawa kakaknya pasti tidak mahu perkara itu diketahui ramai. Tetapi jika kakaknya bersetuju dengan cadangannya, Hamid sudah merancang untuk membatalkan niat untuk membuat laporan atas alasan tiada bukti yang kukuh. Lebih-lebih lagi hanya air mani dia sendiri yang berada di dalam tubuh kakaknya bukan air mani lelaki yang merompak mereka. Hanya laporan akibat dirompak sahajalah yang boleh dikaitkan.

Setibanya di rumah, Rohaya segera mandi membersihkan dirinya. Kemudian dia terus terbaring di atas katil yang menjadi tempatnya tidur anak beranak akibat kelelahan dengan air matanya yang mengalir di pipi. Ketika itu Hamid sedang mandi membersihkan dirinya.


klik sini utk baca
read more
0 comments

Rancangan Jahat terhadap Uda (kakak sendiri)

Hamid terlalu sukar untuk mempercayai bahawa dia terlalu berahi kepada kakaknya Rohaya. Wanita janda beranak 3 itu begitu diminati sejak dia remaja lagi. Bagi Hamid, isterinya yang agak cantik itu pun tidak setanding keberahiannya berbanding kakaknya. Sukar bagi Hamid untuk membuang perasaan itu dari kotak fikirannya. Meski pun sudah dua anak lahir dari perkahwinannya bersama isterinya, namun perasaannya kepada kakaknya amat sukar untuk dikikis. Bayangan wajah kakaknya yang berumur 49 tahun itu sering bermain di fikirannya. Lenggok tubuh kakaknya yang amat seksi buatnya itu juga selalu bermain di fikirannya, hingga membuatkan dirinya selalu di alam khayalan membayangkan persetubuhan sumbang mahram di antara dirinya bersama kakaknya. Punggung kakaknya yang tonggek itu selalu diidam-idamkan. Jika sebelum kakaknya itu berkahwin dahulu, punggungnya yang tonggek dan yang masih belum lebar itu pun sudah di gilakannya, apatah lagi apabila ianya kini sudah semakin lebar dan montok. Malah gegarannya semakin kuat di setiap langkahnya. Hamid selalu bersetubuh bersama isterinya membayangkan pesetubuhan bersama kakaknya Rohaya.

Beberapa hari yang lalu, Hamid mengunjungi kakaknya. Sepanjang dia di rumah kakaknya, batangnya selalu sahaja stim di dalam seluar melihat seluruh pelusuk tubuh dan wajah kakaknya. Ketika itu kakaknya di rumah hanya memakai baju t berwarna hijau bersama kain batik berwarna merah. Tetek kakaknya yang sederhana sahaja besarnya itu dibayangkan di hisap penuh nafsu. Manakala peha gebu kakaknya yang montok itu terasa ingin sekali di usap dan di ramas geram. Jika dapat, mahu saja Hamid melancap di situ juga dan memancutkan benihnya ke tubuh kakaknya. Ketika kakaknya berjalan menuju ke dapur, lenggok punggung kakaknya yang montok itu di tatap geram. Mahu sahaja dia menyelak kain kakaknya dan menjolok dubur kakaknya hingga memancut benihnya memenuhi lubang bontot kakaknya. Wajah kakaknya yang ayu dan cantik serta bertahi lalat di kening kirinya itu seperti mahu sahaja di simbahi dengan pekatan air maninya dan mahu sahaja dia melihat wajah kakaknya itu menghisap batangnya hingga memancut di dalam mulut. Rambut kakaknya yang ikal dan panjang itu baginya seperti rambut bidadari yang cantik menghiasi wajahnya.

Hamid sudah tidak dapat bersabar lagi, dia perlu membuat perancangan yang begitu teliti untuk menikmati kakaknya. Lalu dia pun bertemu dengan Samy, rakannya yang bekerja di estet.

“Apa hal kau cari aku pagi-pagi ni Mid?”, kata Samy kepada Hamid.

“Aku ada projek sikit untuk kau ni Samy, tapi aku nak kau sorang je yang buat.” kata Hamid.

“Projek jahat atau projek baik Mid?” tanya Samy lagi.

“Jahat punya projek. Kau berani ke tak?” tanya Hamid pula.

“Kau bagi la tahu aku dulu apa projeknya, barulah aku bagi tahu boleh atau tak boleh lah kawan..” kata Samy.

“Ok.. macam ni..” kata Hamid lalu dia pun bercerita kepada Samy tentang rancangannya.

“Ok.. aku setuju.. Tapi betul ha tak perlu ramai orang. Aku satu orang saja suda cukup?” Kata Samy inginkan keyakinan.

“Ye Samy.. aku boleh jamin keselamatan kau” Kata Hamid memberi jaminan.

Dan selepas hari itu Hamid mula mencari hari yang sesuai untuk menjalankan rancangan jahatnya.
Hari yang sesuai pun tiba. Rohaya meminta bantuan Hamid untuk mengambilnya pulang dari bengkel kerana keretanya sedang dibaik pulih. Hamid pun bergegas menuju ke bengkel di mana kakaknya sedang menunggu. Dalam perjalanan, dia menelifon Samy memberikan lampu hijau untuk projek jahat mereka. Sampai sahaja di bengkel, kelihatan kakaknya sedang berdiri di hadapan bengkel menuggu kehadirannya.

Klik sini ..
read more
0 comments

Wati Mak tiri ku

nih kisah aku dengan mak tiri aku… mak aku dah lama meninggal…tahun lepas bapak aku kawin baru….. bapak aku nih org kaya… mak tiri aku baru umur 25 tahun..anak dara lagi masa dia kawin ngan bapak aku

Nama aku joe… abg2 aku dah kerje dan tak tinggal ngan family lagi.. so kat rumah tuh ada aku, bapak aku ngan mak tiri aku nama makcik wati…. aku selalunya jarang ada kat rumah… lepas sekolah aku tak terus balik… pastu malam2 pon aku keluar…..

tapi satu hari tuh aku rasa macam malas nak lepak kat town.. so aku balik la rumah lepas sekolah.. sampai kat rumah aku nampak ada kereta yg aku tak kenal sapa punya.. aku masuk rumah tengok macam takde org.. aku pon buat tak kisah terus naik ke bilik…. masa aku lalu depan bilik bapak aku

klik sini utk baca
read more
0 comments

Kisah Doktor dan Lelaki Bangsat

Seorang gadis berusia 20-an menemui dr. Tomi, seorang dokter pakar jiwa."Dokter, saya merasa amat marah pada pacar saya sehingga saya memanggilnya lelaki bangsat. Ada kalanya saya rasa dia keterlaluan, dan ada kalanya pula saya rasa memang patut saya memanggil dia seperti itu.." "Hmm.. panggilan itu memang hinaan yg agak melampaui batas untuk seseorang.. tapi, mungkin kamu punya sebab tersendiri sehingga memangilnya demikian. Ceritakanlah kpd saya agar saya dapat membantu..""Ya memang ada.. pd satu malam kami berduaan dalam mobil di tepi pantai.Dia pegang tangan saya." "Dia pegang tangan kamu seperti ini?" dr Tomi memberi contoh."Ya. seperti yg dokter lakukan""Kalau hanya ini, tidak sepatutnya dia dipanggil bangsat dong. Itu tandanya dia tidak mau berpisah dgn kamu...""Kemudian dia merapatkan badannya k epada saya dan memeluk bahu saya...""Dia lakukan seperti inikah?""Ya. seperti inilah dia peluk saya dokter..""Itu bukan bangsat, itu tandanya dia mau sentiasa berdampingan dgn kamu"kata dr Tomi."Kemudian dia cium saya..""Dia cium kamu seperti ini ?""Ya. Ciumannya sama seperti yg dokter lakukan.""Kalau sekadar ciuman seperti ini, masih belum boleh dipanggil bangsat dong, itu tandanya dia sayang kamu, toh?""Kemudian dia memasukkan tangannya kedalam baju saya & meraba2 buah dada saya dokter..""Dia lakukan seperti ini kah?""Ya, seperti yg dokter lakukan inilah cara dia memperlakukannya..""Itu bukan bangsat, itu tandanya dia mau membelai diri kamu..""Kemudian dia menanggalkan semua pakaian saya satu persatu..""Adakah kamu membantah tindakannya?""Tidak, saya merelakannya sebab saya sayang dia..""Dia tanggalkan pakaian kamu seperti ini ?""Ya, sampai saya telanjang bulat seperti ini dokter...""Itu masih belum layak dipanggil bangsat, karena dia sebetulnya ingin mengenali diri kamu seutuhnya""Kemudian dia mencumbui saya lalu melakukan hubungan seksual dgn saya dok...""Dia lakukan seperti yg kita lakukan tadi kah?""Ya. Memang itulah yg dia lakukan ketika itu""hmm, itu juga masih belum boleh dipanggil bangsat. Itu tandanya dia memerlukan kamu dong!""Tapi kemudian dia memberitahu saya bahwa dia sebenarnya mengidap AIDS""HAH?? BRENGSEK!! DIA..MEMANG .. BANGSAT!!.. BANGSAAATTT!!!!.. LELAKI BAAANGSAAAAAAAATTTTTT!!!!!!!!......"
read more
0 comments

Lan Pet Pet bakal bergelar ayah dalam sehari dua lagi


Sebagaimana dia telah ‘merahsiakan’ berita pernikahannya kepada Rubytah Che Wan, begitu jugalah berita gembira yang dia bakal bergelar ayah dalam masa sehari dua ini. Tak terkejut rakan-rakan wartawan yang lain bila digemparkan dengan pengumuman ini semalam selepas majlis pra-tonton komedi seram ‘Jangan Pandang Belakang Congkak’ semalam yang dibintangi Lan Pet Pet (nama sebenar Mazlan Ahmad), Shaheizy Sam dan Cat Farish.

Jika tidak ditanya, memang tidak akan dibuka mulutnya untuk mengumumkan perkara ini. Malah tidak dirancang pun untuk memperkenalkan bayi itu nanti kepada media. Jelas Lan, dia bersama isteri nekad untuk membesarkan anak mereka dalam keadaan sederhana, jauh dari dunia hiburan yang menjadi punca pencarian rezeki Lan.



“Saya dulu orang susah. Apa yang saya kecapi hari ini adalah atas hasil usaha saya sendiri. Itu yang diajar oleh ibu bapa saya dan itulah yang isteri dan saya ingin terapkan pada anak kami,” jelas Lan yang bila ditanya jantina anak disuruh pula kami meneka. Bila diteka anak lelaki, katanya tekaan kami tepat.

Lebih penting bagi Lan, akan dipastikan anak itu nanti diberikan asas agama yang kukuh.

“Idola saya M. Rajoli. Walaupun dia seorang pelakon nama pegangan agamanya tetap kuat. Itulah yang saya mahukan. Dan jika anda perhatikan di dalam filem ‘Jangan Pandang Belakang Congkak’ saya ada selitkan sedikit unsur-unsur agama, lagu-lagu nasyid. Saya berharap dalam apa-apa projek lakonan saya selepas ini, saya dapat lakukan perkara yang sama.

“Orang mungkin beranggapan seorang pelawak itu terlalu leka dengan lawak sehingga terabainya tuntutan agama. Bagi saya, kita tidak perlu menunjuk-nunjuk yang kita ni baik. Kita berlawak tapi makan dalam, jangan lalai. Lihatlah pada remaja sekarang ini. Sebab itu, saya nak anak saya ada asas agama yang kukuh, tahu merendah diri, menghormati orang.”

Ditanya perasaannya bakal bergelar bapa, Lan yang berkahwin dengan Rubytah pada 20 Ogos tahun lalu, memberitahu dia amat bahagia.





“Saya kerja untuk anak-anak. Zaman saya sudah habis. Tak sabar sebenarnya nak menimang anak sampai berpeluh-peluh saya,” luahnya ceria yang berhasrat mempunyai tujuh orang anak kerana kebetulan dia dan isteri ada tujuh orang adik-beradik termasuk diri mereka.

“Itupun kalau boleh lah tapi kesian juga melihat isteri saya. Lagipun umur saya dah lanjut,” katanya yang sudahpun berusia 40 tahun.
read more
0 comments

Akil Hayy-Dia masih Isteri Saya


Bagi mereka yang tertunggu-tunggu kenyataan dari Akhil Hayy berkenaan kemelut yang melanda rumahtangganya, akhirnya, berjaya juga wartawan menjejaki Akhil Hayy yang tampil di siaran langsung episod akhir ‘Kalam Suci’ malam tadi.

Menurut Akhil, Maizawati Zainal masih isterinya tetapi adakah status itu akan kekal di kemudian hari, keputusannya akan dibuat pada 2 Jun nanti.

Tambahnya lagi, dia kecewa dengan keputusan isteri untuk tampil di depan media untuk menceritakan masalah rumah tangga.

“Sepatutnya, apa saja yang berlaku dalam rumah tangga kami dalam tempoh tiga bulan, sama ada saya balik atau tidak, dia seharusnya merujuk perkara itu kepada pejabat kadi, bukannya media.”

Tentang tindakannya untuk mendiamkan diri sejak kes ini meletup di dada akhbar, Akhil menjelaskan dia tidak ingin mengeruhkan lagi keadaan, lebih-lebih lagi kerana ia membabitkan ramai pihak.

“Sekiranya saya bercakap ia mengaibkan isteri, anak, keluarga saya dan serta Waheeda sendiri. Saya juga mempunyai alasan kenapa tidak bertemu isteri dan tidak tampil membuat kenyataan. Disebabkan dia sudah membuat pendedahan kepada media terlebih dulu, jadi tempat yang saya rasa paling sesuai untuk membicarakan hal ini adalah di mahkamah saja,” katanya yang juga menafikan dakwaan isteri yang dia tidak berhubung dengan keluarga sejak beberapa bulan lalu
read more
0 comments

Waheeda; minta Isteri Akil Hayy ceritakan hal Sebenar

KUALA LUMPUR: “Kita jaga aib orang lain, Allah akan jaga aib kita, jadi biarkan...,” kata Waheeda yang enggan menjawab luahan terbaru Maizawati Zainal yang mendakwa penyanyi itu menjadi punca keretakan rumah tangganya dengan Akhil Hayy menerusi rancangan Wanita Hari Ini (WHI) di TV3, semalam.

Waheeda atau nama sebenar, Norwahidah Abdul Wahab, 31, berkata dia tidak bimbang dengan persepsi negatif umum yang menyalahkan dirinya selepas Maizawati, 33, membuat pendedahan kali pertama dalam Metro Ahad dan rancangan Nasi Lemak Kopi O di TV9, Ahad lalu.

“Biarkan...” jawabnya ringkas ketika dihubungi menerusi SMS. Bagaimanapun, dia tetap menjawab beberapa soalan lain yang diajukan.

Malah, Waheeda turut berasa pelik apabila Maizawati mendakwa tidak mengenalinya secara peribadi, sekali gus bertentangan dengan kenyataan penyanyi itu terdahulu yang mengakui mengenali isteri Akhil itu.










“Pelik kan, kenapa sekarang dia kata begitu?” katanya.


Berikut beberapa jawapan Waheeda melalui SMS:

Soalan (S): Anda tahu di mana ustaz (Akhil) sekarang?

Waheeda (W): Tak.

S: Bagaimana dengan keadaan keluarga anda selepas pendedahan media yang dibuat isteri ustaz?

W: Okey je....

S: Selepas isteri ustaz membuat kenyataan media, adakah anda sedar ia mengundang pelbagai persepsi negatif?

W: Tahu...Biarkan.

S: Sebelum ini, Maizawati ada mengatakan bersedia dimadukan. Adakah anda sedia berkahwin dengan ustaz.

W: Jangan tanya saya. Tanya dia (Maizawati) soalan itu. Saya beritahu awak, kita semua kenal siapa dia.

S: Adakah anda akan terus mendiamkan diri atau tampil membuat kenyataan bagi membela diri?

W: Awak rasa ada apa-apa yang patut didedahkan ke?

S: Isteri ustaz sudah membuat kenyataan. Tidakkah anda mahu tampil memberikan cerita sebenar di sebalik kontroversi ini?

W: Mintalah pada dia cerita sebenar tu.

S: Tapi itu di sebelah isteri, bagaimana dengan anda?

W: Kalau macam tu apa lagi cerita sebenar yang awak nak? Dah ada kan?

S: Berdasarkan kenyataan Maizawati, anda didakwa menjadi punca keretakan rumah tangga mereka?

W: Cerita sebelah pihak sudah cukup. Cerita dia. Dia yang mulakan jadi biar dia laluinya kerana kami tidak tahu cerita ini. Kami tahu cerita lain.

S: Selepas kontroversi ini tercetus, ada ustaz menghubungi anda?

W: Hanya untuk pastikan semua tenang.

S: Bagaimana anda menghadapi perkara ini?

W: Manusia merancang, Allah merancang. Perancangan Allah lebih baik. Tenang-tenangkan diri.
read more
0 comments

Waheeda dan Maizawati (Isteri Akil Hayy) Sepesen?


Awat yang Sepesen(se-fashion bak kata omputih campur melayu) je gambar nie..huhuhuh...

waheeda lagi cantik..tentulah dia masih muda..

tp maizawati nie dah ber anak 6 still maintain...

tue pun si ustaz masih mencari ke?

haih...

hati dan perasaan kekadang susah diduga...

pun begitu,lelaki yang mampu dari segi harta dan Ilmu agama seperti ustaz memang layak berkahwin 2...takda salahnya..tapi kenapa awal2 nak menidakkan dan menafikan ,tetapi masih selalu berdua kemana2 pun sering ada ustaz akil dan waheeda..tentulah menimbulkan fitnah,buruk sangka dan kontroversi...

mungkin ustaz tersalah penilaian dan mengambil langkah salah lalu menjerat diri sendiri...

cuma...ye la,hal dalam rumahtangga harus diselesaikan tanpa melibatkan org luar bukan..


Kes maizawati mendedahkan perkara sebenar mengenai suaminya yang berstatus ustaz,pada pendapatku adalah tak elok...menjatuhkan air muka seorang suami..bukankah wanita muslimah sebagai isteri wajib menjaga maruah dan air muka suami dikhalayak ramai?


Pun begitu,wanita sekarang lebih maju...dah tak mcm dulu..memang patut pun kekadang agar tidak ditindas kaum lelaki yg hanya tahu memimpin tapi tak ambil tahu pula keadaan org yg dipimpinnya..


Waheeda pulak,memang sengaja mencari kontroversi...dah tahu laki org,pastu mati2 menafikan..habis tue kenapa masih nak berdating2 ngan ustaz akil?diwaktu malam je dah byk kali...wayang la,makan ikan bakar lah...

then,buat byk benda yg menimbulkan panass...cthnye berlakon sbagi isteri akil...kenapa dia tak terfikir ke tentang anak2 akil dan keluarga mereka?


adakah mereka mementingkan diri sendiri?kalau betul waheeda memang takde hati ngan akil,dan hanya akil nak memperisterikan waheeda..why she always with akil...come on..


ok..ok..kalau betul mereka bercinta dan nak berkahwin..tak salah rasanya,kalau mereka stay low profile...buat cara org tak mengata la..sblm kahwin jgnla dating2 bagai nak rak...amik gambar berdua sana sini...dengan status ustaz..please keep your love affair low profile kan..tambah bila dah beristeri...org tak berapa gemar..

tunjuk sama la kat public,isterinya dan waheeda...baru adil..nie asik2 waheeda saja..tak adil la camnie..


aha..pening kepala..apa2 pun,layan je la drama 3 segi ini..
read more