0 comments

Edward Cullen Potong Rambut


Handsome guy from

the movie twilight...

he's so much handsome kan drpd muvie ituw

read more
0 comments

Kenangan Mawi bertandang ke rumah ekin semasa bercinta


Ah memori! Sedang semua orang sibuk menonton gambar & video persandingan Mawi-Ekin yang tidak ubah seperti fun fair itu, apa kata kita lihat sekeping gambar yang menunjukkan Mawi bertandang ke rumah keluarga Ekin.
Kejadian ini di’percayai berlaku sebelum Mawi secara berterus-terang mengakui yang Ekin adalah kekasih hatinya.
Dalam masa yang sama apabila di’tanya wartawan & media, Mawi menafikan dakwaan pernah berkunjung ke ruman keluarga Ekin.
read more
0 comments

Monopoly-play games free

read more
0 comments

Jojo's Fahsion games

Free Trial 60minutes click here


Game Features:
Find the clothes that match each model's style.
Pick tops, bottoms and shoes off the rack and place them on the model.
Change clothes around to make the best outfit combinations.
When the model is fully dressed send her out on the runway.



Game Description:


20 years ago, Jojo Cruz was the hottest name in fashion. Then she suddenly retired to run her own boutique and raise her family. N…
20 years ago, Jojo Cruz was the hottest name in fashion. Then she suddenly retired to run her own boutique and raise her family. Now with her daughter Rosalind, Jojo is ready to show the fashion world she's still got style. Does she still have the impeccable sense of mixing and matching that earned her the nickname, Mistress of Mix? Help Jojo storm back onto the runway as she stages fabulous fashion shows from New York to Paris to Milan. Make stylish outfits from cute tops, elegant dresses and stunning heels as you showcase your fashion sense on the runway.
read more
0 comments

Scrabble..play online international


Anda minat main scrabble??
mainlah scrabble disini...online dengan pemain antarabangsa....

http://www.isc.ro/

handle :sensasi
password:666666
atau download free trial di sini
read more
0 comments

Sifu & Tongga - komedi kitar semula



PERJALANAN ceritanya bermula apabila Mila, lakonan Fouziah Gous, anak kepada Piee yang membawakan watak Chief iaitu penjaga suku Watson telah diculik sekumpulan wartawan yang diketuai Tammy.

Tammy, lakonan Erra Fazira bersama Izaq (Azad Jazmin) adalah wartawan yang mahu membuktikan kewujudan masyarakat yang masih hidup seperti di zaman batu.

Simpati dengan kesedihan yang dialami Chief, dua sahabat, Sifu (Saiful Apek) dan Tongga (Nabil Raja Lawak) nekad memulakan pengembaraan untuk menjejaki Mila.

Berpandukan keupayaan Sifu yang mampu berkomunikasi dengan dunia ghaib, kedua mereka keluar dari kepompong dan menjelajahi dunia asing, Kuala Lumpur.

Dari hutan ke kota, dari kedamaian ke dunia penuh kesibukan di kotaraya, pengembaraan Sifu dan Tongga penuh dengan pelbagai dugaan.

Segalanya serba baru dan pelik bagi mereka. Masakan tidak, selama berpuluh tahun, generasi demi generasi suku Watson hidup terasing di belantara.

Begitulah serba sedikit sinopsis filem terbaru arahan Prof. Madya A. Razak Mohaideen berjudul Sifu & Tongga yang mula ditayangkan di pawagam semalam (29 Januari).

Filem terbitan Grand Brilliance Sdn. Bhd., dengan kerjasama Lineclear Motion Pictures itu merupakan filem ke-26 bagi A. Razak yang menggabungkan pelawak daripada tiga generasi iaitu Piee, Saiful Apek dan Nabil.

Bertambah menarik, Sifu & Tongga adalah filem pertama lakonan Nabil yang ditayangkan di pawagam.

Tentu ramai yang ingin menyaksikan kemunculan Nabil di layar perak selepas dinobatkan Raja Lawak Astro musim kedua, tahun lalu.

Sementelah, ini juga adalah filem pertama Nabil bergandingan bersama Saiful Apek serta Piee.

Berkonsepkan komedi, malangnya, sepanjang menonton Sifu & Tongga yang berdurasi 104 minit, ia sekadar menghidangkan lawak yang dikitar semula.

Biarpun menggabungkan tiga generasi pelawak, adakalanya, lawak yang ditampilkan tidak seperti yang diuar-uarkan melalui iklan promosinya iaitu 'kelucuan tahap kritikal'.

Namun, sebagai pendatang baru, Nabil patut dipuji kerana lakonannya amat bersahaja.

Sifu & Tongga juga memperlihatkan kemantapan lakonan Erra yang sememangnya tidak perlu dipertikaikan apabila membawakan sisi jahat bernama Tammy.

Bicara A. Razak terhadap Sifu & Tongga

Sementara itu, tatkala diajak bicara tentang Sifu & Tongga, A. Razak menjelaskan bahawa filem yang menelan kos sebanyak RM1.6 juta itu mempunyai mesejnya yang tersendiri.

"Kalau diperhatikan, setiap babak juga ada diselitkan dengan sindiran-sindiran tertentu dan mengajak penonton memikirkan senario dunia tanpa teknologi," katanya pada majlis pratonton Sifu & Tongga di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Hadir sama, Penerbit Eksekutif Sifu & Tongga, Ahmad Puad Onah.

Menurut A. Razak, filem ini menjalani penggambaran selama 25 hari di sekitar Kuala Lumpur dan Gua Kajang di Lenggong, Perak.

Ditanya tentang lakonan Nabil, A. Razak menjelaskan bahawa jejaka yang berasal dari Negeri Sembilan itu cukup komited dan pantas belajar.

Kepada soalan mengenai paparan lawak dalam Sifu & Tongga, A. Razak berkata; "Memang kita ada skrip (lawak). Namun, Nabil dan Saiful Apek punyai pandangan mereka tersendiri untuk membawakan watak masing-masing
read more
0 comments

Evolusi KL Drift II: Danielle disingkir


Semua orang tahu kisah perbalahan pelakon dan pengarah muda Shamsul Yusof dan Diana Danielle yang membawa kepada laporan polis.

Kini mereka dah putus cinta dan membawa haluan masing-masing. Kata Shamsul dia mahu tumpukan perhatian kepada kerja dan tak mahu memikirkan pasal cinta yang boleh membuat kepala berserabut.
read more
0 comments

Scha ganti Diana danielle...


Pelakon baru Scha nampaknya sekarang semakin popular. Lakonannya juga sering dapat pujian. Kalau ada mutu mestilah dapat pujian.

Terbaru Scha dapat tawaran berlakon filem Evolusi KL Drift II di bawah arahan pengarah muda Shamsul Yusof. Bertuah Scha.

Tapi watak yang bakal dilakonkannya sebenarnya menggantikan tempat Diana Danielle kerana semasa skripnya ditulis, Shamsul membayangkan Diana sebagai pelakonnya.

Scha tak kisah ke? Okey ke jadi pelakon pilihan kedua?

"Scha tak kisah jadi second choise. Scha anggap ini sebagai rezeki Scha. Scha memang tahu watak asal Scha dalam filem ini asalnya untuk Diana Daniella.

"Scha terima tawaran ini kerana wataknya sesuai dengan Scha. Watal Aleya dalam filem ini digambarkan sebagai seorang yang lasak.

"Memang Scha lasak dan Scha rasa seronok melakonkan watak yang hampir sama dengan diri Scha sendiri.

"Dalam filem ini Scha berlakon sebagai seorang minah yang meminati kereta drift. Scha memang lasak dan meminatinya tapi tidak pandai drift kereta.

"Kalau ada adegan sederhana lasak yang membolehkan Scha buat sendiri, Scha memang bersedia," kata Scha
read more
0 comments

Cuti-Cuti Malaysia

Facilities
Hot Springs Swimming Pool
Therapeutic Pool
natural Hot Springs & Board Walk
Egg Boiling Activity
Water Reflexology Course
Food Court
Souvenir Shop
Traditional Massage
Family Bath

Contact Info:

SUNGAI KLAH HOT SPRINGS PARK
36000 Sungkai, Perak , Malaysia

Tel: +605 441 4493

Fax: +605 438 8760

KUALA LUMPUR SALES OFFICE
Plantation Resorts Sdn Bhd (514497-X)
2nd Floor, Balai Felda, Jalan Gurney 1,
54000 Kuala Lumpur

Tel: (6)03-2697 9772

Fax: (6)03-2693 5104

Front Office: 014 6368439

Email: resorts.prsb@felda.net.my



Rate valid till 31st Dec 2008 Rate

Standard Room with Breakfast RM 138.00 nett
Family Room with Breakfast RM 175.00 nett
VIP Room with Breakfast RM 195.00 nett

All rates are nett quoted in RM and INCLUDED 5% government tax & 10% service charge.

Extra bed is chargeable at RM 49.00 nett per unit per night with Breakfast
Terms & Conditions

























Sungkai Deer Farm

At the Manderang vicinity of the Sungkai area lies a sprawling 100 hectares deer farm established and managed by the wildlife department. Here, deer of various species are allowed to roam freely, as if in their own natural habitat.
Set up in 1978 jointly by the state and The Widlife Department, the farm also provides a reserve for certain species of birds and other wildlife, as a further effort towards conservation and prevention of their extinction.
Admission free
Open from 8.00am to 4.15pm (everyday including public holiday)
read more
0 comments

Bomoh Pukau..mengganas

JITRA - Seorang lelaki dipercayai bomoh terus mengganas menjerat beberapa wanita terutamanya di kalangan ibu tunggal menerusi 'panggilan manja' sebelum meratah tubuh dan mengikis wang mangsa.

Lelaki licik yang berlagak seperti seorang alim dan mengaku ustaz ini mempunyai kemampuan luar biasa sehingga membolehkan mangsa 'jatuh hati' biarpun buat pertama kali bercakap dengan lelaki ini tanpa menatap wajahnya sebelum ini.

Taktik digunakan lelaki berumur 40-an itu dikatakan telah berjaya menjerat ramai ibu tunggal berduit sebelum memperdaya mereka dengan segala pujuk rayu yang 'mencairkan' hati mangsa.

Seorang mangsa yang dikenali sebagai Sabariah (bukan nama sebenar) yang berani tampil membongkar kegiatan kasanova itu mendakwa, dia seolah-olah seperti dipukau setelah menerima panggilan telefon lelaki itu.

"Mula-mula dia hubungi nombor telefon bimbit saya kata dia tersalah dail nombor, selepas itu dia hubungi lagi kata dia ustaz dan ingin mencari isteri untuk dirinya.

read more
0 comments

Mawi Raja SMS,Ekin Raja Tajaan -tuah lepas jadi Mrs Mawi

TUAH ayam nampak di kaki, tuah Ekin banyak yang sudah tahu. Daripada seorang wanita biasa yang karier lakonannya kurang menjadi, Ekin tetap mendapat perhatian umum, gara-gara dia kini sudah menjadi milik seorang lelaki yang cukup hebat popularitinya, Mawi.

Perhatian demi perhatian diterimanya memang cukup hebat dibandingkan dengan sumbangannya kepada industri hiburan.

Hari ini Ekin semakin menjadi perhatian oleh syarikat-syarikat berjenama untuk mempromosikan barangan mereka pula.

Sebelum menjadi isteri Mawi, mungkin banyak yang tidak tahu wanita berusia 30 tahun itu mendapat rezeki terpijak. Jika hantaran perkahwinan Mawi kepadanya bernilai RM30,000, khabarnya sebagai duta tudung berjenama Ariani, Ekin mendapat hantaran yang lebih meriah. Ratusan ribu ringgit telah menjadi milik Ekin selepas dia secara rasmi menjadi duta tudung yang diterbitkan oleh jenama tekstil terkemuka dalam negara, Jakel.

Kontrak sudah ditandatangani beberapa hari sebelum pernikahan Ekin dan Mawi di Kuala Lumpur, November lalu.

Gembira dilamar lagi

Bercakap tentang kontrak berkenaan, kata Ekin dia amat bersyukur kerana menjadi sebahagian daripada keluarga Jakel. Tambah membanggakan kerana produk yang dipromosikan merupakan pakaian penting yang menutup aurat muslimah.




"MAWI dan Ekin."

--------------------------------------------------------------------------------


Sementelah dia sendiri tampil dengan imej bertudung semenjak setahun lalu, Ekin menganggap kontrak dengan Ariani sebagai rezekinya.

"Saya cuma menandatangani kontrak untuk setahun sahaja. Saya dapat tawaran ini pun sebab saya memang suka tudung Ariani kerana kelainan tekstilnya.

"Jadi bila Ariani menawarkan saya untuk menjadi duta mereka, saya sangat berbesar hati. Ibarat pucuk dicita ulam mendatang. Waktu saya menandatangani kontrak bersama Jakel, kami sangat santai. Kebetulan, waktu mereka mengajak bermesyuarat, saya dan Mawi berada di pusat membeli-belah Pavillion Kuala Lumpur. Jadi pihak Jakel pun datanglah ke sana dan kami bermesyuarat di Coffee Bean. Saya pun terus tanda tangan kontrak di sana tanpa sebarang masalah," ujar Ekin yang menandatangani kontrak tersebut disaksikan Mawi sendiri.

Mengenai hantaran ratusan ribu ringgit oleh pihak Jakel kepadanya, Ekin bagaimanapun memilih untuk merahsiakannya. Cuma kata Ekin, harga yang ditawarkan kepadanya cukup berbayar dengan khidmat yang perlu dilakukannya.

"Tak adalah sampai ratusan ribu. Mereka menawarkan mengikut pasaran yang sedia ada. Berapa yang Jakel tawarkan, saya tak mahu komen. Kalau boleh hal-hal sebegini saya tak mahu berkongsi dengan umum, biarlah menjadi rahsia antara saya dan Jakel sahaja," kata Ekin.

Rumah pun ditaja

Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Justeru kerjasama dengan tekstil terkemuka itu tidak dibiarkan begitu saja, sebaliknya pihak Jakel dikatakan bermurah hati untuk menaja beberapa perabot dan hiasan kediaman barunya dan suami di Bangi, Selangor. Rezeki terpijak lagi.






Betul kata orang, memang beruntung jadi isteri orang ternama. Mana tidaknya, sebelum ini barangan perhiasan rumah baru keluarganya di Johor Bahru juga turut ditaja oleh beberapa pihak.

"Alhamdulillah, nampaknya macam itulah. Kami masih berbincang tentang penajaan untuk rumah kami di Bangi. Nampaknya mereka memang berminat untuk membantu kami mengatur hiasan dalamannya," tuturnya yang tidak mahu menolak rezeki yang hadir begitu saja.

Rasa serba salah

Biarpun kelihatan Ekin begitu teruja dengan pelbagai penajaan yang diraih, jauh di sudut hati wanita ini tercetus dilema berpanjangan. Dia sedar dirinya barangkali dicemuh oleh pelbagai pihak apabila banyak perkara penting yang berlaku dalam hidupnya ditaja pihak lain.

"Nak ikutkan hati, kalau boleh, saya dan Mawi tak mahu ditaja. Kadang-kadang saya terfikir, nak terima atau tidak dengan tawaran mereka itu.




"WAJAH ceria Ekin sebelum bertudung."

--------------------------------------------------------------------------------



"Takut, kalau saya kata tak nak, orang kata saya berlagak. Tapi kalau terima, orang luar pula tertanya-tanya kenapa perlu kami ditaja lagi?

"Apa pun, saya anggap, sama ada kami ditaja atau tidak, masih lagi kedengaran suara yang mengkritik kita sampai bila-bila. Ada saja yang tidak kena. Jadi prinsip saya senang, kalau mahu dengar cakap orang, susahlah nak hidup," tegas Ekin yang pada ketika anda menatap Kosmo! hari ini masih berada di Korea menghabiskan percutian bulan madunya.



"SELEPAS tampil dengan imej bertudung, rezeki Ekin makin menjadi."

--------------------------------------------------------------------------------



Sementara itu, Pengarah Pemasaran Jakel Kuala Lumpur, Azlan Abu Bakar berkata, pemilihan Ekin sebagai duta tudung Ariani dibuat oleh Pengarah Urusan Jakel, Mohamed Feroz Mohamed Jakel sendiri. Keputusan itu dibuat setelah melihat imej positif Ekin yang kekal cantik walaupun bertudung dan mereka yakin boleh membantu membesarkan lagi pengaruh jenama itu.

"Imej positif yang ditampilkan Ekin membuatkan Jakel terpikat kepadanya untuk dilamar menjadi duta. Tentunya kami begitu gembira setelah mendapat persetujuan daripada Ekin dan perjanjian kontrak antara kami disaksikan Mawi sendiri beberapa hari sebelum mereka diijabkabulkan," kata Azlan.

Azlan mengakui personaliti yang ada dalam diri Ekin membuatkan ramai yang ingin tahu apa yang dipakainya ataupun apa saja barangan yang ada dalam rumahnya.

"Selepas Ekin menjadi duta bagi tudung Ariani, jualan kami agak memberangsangkan dan bertambah sebanyak 30 peratus berbanding sebelumnya. Kerjasama dengan Ekin menjadikan Ariani lebih dikenali. Justeru Jakel tidak akan lokek untuk bekerjasama lagi dengan mereka, malah kami sedia bekerjasama dengan menaja beberapa kelengkapan dan hiasan rumah pengantin baru itu tidak lama lagi."
read more
0 comments

Ejen Modelling Nodai 10 gadis ditahan

KUALA LUMPUR - Hanya bermodalkan janji kerja di agensi peragawati antabangsa kepada gadis cantik, seorang lelaki didakwa telah menipu dan menodai sekurang-kurangnya 10 orang mangsa.

Suspek berusia 33 tahun dan sering berpakaian kemas itu akan berkeliaran di pusat beli-belah terkemuka di ibu kota bagi mencari gadis berdahi licin sebagai mangsa.

Sebaik terpikat dengan sasaran, suspek yang berlagak seolah-olah seorang profesional akan menghampiri mangsa sebelum memuji mangsa cantik seterusnya menawar peluang kerjaya dalam bidang peragaan.

Lebih menarik kerjaya tersebut kononnya di Amerika Syarikat dan setiap mangsa dijanji dengan bayaran RM60,000 sebaik mereka bersetuju mengadakan sesi fotografi.

Bayaran tersebut belum termasuk bayaran lain.

Mangsa yang 'rabun mata' dengan tawaran tersebut, diminta hadir di mana-mana hotel terkemuka di kawasan Brickfields bagi menjalani uji bakat dan fotografi.

Sebaik mangsa tiba di bilik, suspek yang bermulut manis mula meminta mangsa beraksi bagi diambil gambarnya.

Selepas dapat mempengaruhi mangsa, suspek kemudian mula memaksa mangsa melakukan aksi ghairah termasuk berbogel dengan alasan bagi melayakkan mangsa menyertai agensi tersebut

read more
0 comments

Mazidul dan Isteri sah masih Suami isteri


PETALING JAYA - Pengacara rancangan 360 dan Malaysia Hari Ini (MHI) terbitan TV3, Mazidul Akmal Sidik boleh menarik nafas lega apabila Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam mengesahkan bahawa dia dan pasangannya, Khairul Fazlin Kamaruddin masih lagi suami isteri yang sah.

Keputusan itu dibuat Hakim Syarie Ghazali Ahmad setelah berpuas hati dengan keterangan Mazidul, 41, selaku defendan berhubung lafaz cerai berbunyi, "Kalau dia orang datang, I ceraikan you."

Lafaz itu dibuat terhadap Fazlin, 38, (plaintif) di rumah mereka di Apartmen Salbia, Bukit Damansara dekat sini pada pukul 11.30 malam, 13 Oktober tahun lalu.

Mazidul mendakwa 'dia orang' dalam lafaz itu dimaksudkan ibu bapa mertua, namun pada malam selepas lafaz dibuat, hanya ibu mertua datang bersama adik iparnya manakala bapa mertua tidak datang.

"Walaupun mahkamah mengambil kira lafaz cerai itu kerana ia jelas, namun ia belum lagi berlaku kerana bapa mertuanya tidak datang, justeru mereka masih lagi suami isteri yang sah," hujah Ghazali.

Pada 20 Oktober tahun lalu, Fazlin memfailkan permohonan pengesahan lafaz cerai mengikut Seksyen 57 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Negeri Selangor 2003
read more
0 comments

Fakta atau Auta? Kenapa Gadis melayu sasaran kene rasuk

Kes ini berlaku betul diruang pelajar perempuan membasuh kain. Berlaku diasrama puteri. Kebanyakan yang terkena rasukan adalah gadis melayu dan tidak pernah ada kes berlaku pada pelajar kaum Cina dan India. Di mana salah nya...

Kita ikuti percakapan antara bomoh melayu dan syaitan.

Kes histeria di sekolah kat BSB... ..Misteri di Asrama Puteri terjawap!

Suatu hari, ada seorang ketua bomoh yang begitu berani hendak berjumpa dengan sekumpulan jin yang berlegar2 di asrama hinggakan mereka merasuk sebilangan pelajar di sek itu. Ketika sampai di sebuah bilik, ketua bomoh pun membaca sejenis mantera. Selepas membaca mantera, ketua bomoh pun memanggil ketua jin itu. Lalu ketua jin itu pun datang dengan menunjukkan wajah rupanya yang begitu hodoh dan jijik. Hinggakan ketua bomoh yang begitu berpengalaman itu pun hampir2 pengsan dibuatnya!

Hinggakan mayat reput pun lebih baik dari wajah si ketua jin itu!!! Tapi si ketua bomoh tetap kuatkan semangatnya yang jitu. Lalu si ketua bomoh pun bertanya dengan kuat dan nyaring, menampakkan semangatnya yang tidak kendur walaupun terlihat sesuatu yang begitu menakutkan itu.

"Mengapa kau rasuk pelajar sekolah di sini hah? Jawap!!!" Kenapa gadis Melayu jadi sasaran kau wahai syaitan yang direjam???"
Dengan menarik nafas panjang, si ketua jin pun menjawab... "Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan Tak Menarik Hati, Tiada Memikat", "Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik, Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK... " "Aduhai...

kekekeekeeee. .. Dah, jangan dok mengulor dan mempercayai perkara tahyul... ..pi buat keja cepat.....
read more
0 comments

Lawak pendek:kentut yg tak boleh ditahan

Seorang gadis pergi makan malam kerumah orang tua kekasihnya.Ini adalah makan malam pertama dengan keluarga kekasih dan dia begitu gugup.

Mereka semua duduk di sebuah meja makan dan mulai menikmati hidangan enak yang tersaji.

Beberapa saat kemudian si gadis mulai merasa kurang selesa akibat rasa gugup yang keterlaluan dan broccoli casserole yang dimakannya.

Hampir menangis rasanya ia berusaha menahan kentut. namun karena sudah tidak tahan, tak ada pilihan lain, dia putuskan untuk mengeluarkan sedikit kentut agar terasa agak lega.

Kentut itu tidak begitu nyaring, tapi semua orang di meja makan mendengar bunyi kentutnya.

Belum sempat rasa malu menyerbu si gadis, bapa kekasihnya melihat ke anjing keluarga yang asyik mengendus-endus di kaki si gadis, dan berkata dalam nada yang agak tinggi,"Doggy!"

Si gadis berfikir, "wah ini bagus!" dan segaris senyum lebar menghias wajahnya. Beberapa menit kemudian, dia mulai merasa tidak selesa lagi.

Kali ini, dengan tanpa malu-malu di lepaskannya kentut dengan bunyi yang lebih kuat.

Bapa kekasihnya kembali menatap anjing keluarga mereka dan berteriak, "Celaka Doggy!"

Sekali lagi si gadis tersenyum dan berfikir, "bagus!" beberapa menit kemudian si gadis merasa perlu mengeluarkan kentut lagi.

Kali ini dia tanpa berfikir panjang dia melepaskan kentut begitu saja, bunyi kentutnya kali ini boleh menyaingi bunyi kereta api.

Sekali lagi bapa kekasihnya melihat ke anjing keluarga dengan pandangan jijik dan berteriak, "Celaka Doggy!", cepat pergi dari perempuan itu sebelum dia berak diatas kamu!"
read more
0 comments

Lawak pendek:Anak Minyak

Suatu hari 3 kanak-kanak berkumpul, mereka adalah anak kepada jutawan minyak yang kaya. Mereka bangga dan sombong dengan kehebatan bapa mereka.

Budak 1 : "Wooi, korang tau tak bapak aku adalah raja minyak tanah!! Sekali gali tanah keluar minyaknya."

Budak 2 : "Alah! baru macam tu dah bising. Bapak aku adalah raja minyak kayu!! sekali tebang kayu keluar minyaknya."

Budak 3 : "Hah!! macam tu pun nak sombong sangat ke... korang belum tau, bapak aku adalah raja minyak angin..!! Sekali buang angin keluar minyaknya."

Budak 1 Budak 2 : "??????"
read more
0 comments

lawak pendek: mimpi sang isteri

Pada suatu pagi ketika bangun dari tidur, seorang isteri berkata pada suaminya, “Tadi malam Ayang bermimpi Abang menghadiahkan Ayang set barang kemas berlian di hari Valentine ini. Apa pendapat Abang mengenai mimpi Ayang?”.

“Ayang pasti akan mengetahuinya malam ini jugak” jawab suaminya sambil membisik manja. Malam itu si suami memberikan kepada isterinya sebuah bungkusan hadiah.

Dengan hati berdebar-debar penuh rasa seksaited (sexually excited) si isteri tersebut membuka bungkusan hadiah itu perlahan lahan dan isi bungkusan hadiah tersebut adalah sebuah buku yang berjudul: “Jenis-jenis Mimpi dan Maksudnya“...
read more
0 comments

Lawak Pendek:suami setuju

Ada sepasang suami isteri tak pernah sependapat dalam banyak hal. Si isteri selalu merungut kepada suaminya disebabkan suaminya tak pernah menyetujui apa juga cadangan yang dibuatnya.

Suatu hari si isteri berkata kepada suaminya..

Isteri: Abang tak pernah ikut kemahuan saya. Semua cadangan saya tak pernah abang setuju.

Suami: Tak semua.. ada juga yang saya setuju.

Isteri: Tidak. Selama kita berkahwin belum pernah lagi abang ikut kemahuan saya

Suami: Tentu ada.. cuma tak kena tempat...

Isteri: Cuba abang cakap apa kemahuan saya yang abang akan ikut.

Suami: Baiklah, katakan ada dua buah bilik untuk menumpang tidur, setiap satu bilik masing-masing ada seorang lelaki dan seorang wanita. Yang mana satu bilik yang awak akan tumpang tidur?

Isteri: Sudah tentulah saya masuk ke bilik yang ada wanita... Tak kan saya masuk bilik yang ada lelaki pulak..

Suami: Haa... saya pun akan masuk bilik yang ada wanita.... Kan saya setuju dengan awak..!!

Isteri: (Nada marah) Dasar lelaki.....!!! Kalau berani buatlah... aku cincang 8 anu' kau..

Suami: Aii.. bila aku setuju awak marah pulak...!!!
read more
0 comments

Gambar Kahwin Sari Yanti -Kisah Kaisara





read more
0 comments

Check straw anda sebelum guna!

Horrible story!

I ordered a Club Sandwich and a Sprite in a restaurant somewhere in Malaysia . When I finished half of the sandwich I sipped a sprite. But it didnt taste like an ordinary sprite I used to drink. So I sipped once more, but it still tasted the same. It tasted like a sprite mixed with some kind of oil. I called the clerk and asked him if the sprite was expired.. He said it was just delivered today. So I
asked him to taste it. Then he also found that something was wrong with it.

Both of us were wondering for a while. Then I got to look inside the straw. There were a lot of tiny black round things that looked like eggs. So I cut the middle of the straw lengthwise to have a better look.. Yuck. There were a lot of tiny black round things in it. I suppose they were eggs of cockroach. About 1000 eggs were
there.

Then I began to check all the other straws in the straws case one by one. Almost all
of them contained black eggs that seemed to be either the cockroach eggs or excretions.

After the incident I began to check all the straws in the restaurants and fast food chains that I had gone to. Almost of all the straws contained the same black eggs. Especially the darker the colors of straws, the more black eggs were found. In black straws, extreme amount of black eggs were found.
It was found out that it's because the cockroaches live (hatch eggs and excrete) in the dark places.

* 80% or more restaurants in the malls use red or black colored straws.

SO NEXT TIME.... BE CAUTIOUS... CHECK THE STRAW BEFORE YOU PLACE IT INSIDE THE DRINKS.
read more
0 comments

Norman:saya tak pernah sentuh memey (ye kew?)



"Saya tidak pernah 'sentuh' Memey. Tolong jangan buat andaian sejauh itu walaupun kami ditangkap khalwat."

Begitulah kata-kata Norman Hakim kepada semua yang acapkali menuduhnya melakukan perbuatan sumbang dengan pelakon Memey Suhaiza selepas mereka ditangkap khalwat tahun lalu. Menurut Norman lagi sepanjang pengenalannya dengan Memey hampir setahun lalu, dia tidak pernag melakukan perkara sumbang terhadap Memey.





"Saya tahu kalau ditangkap atas tuduhan berkhalwat, orang akan anggap macam-macam yang sudah kita buat tetapi jangan mudah jatuhkan hukuman kepada kami. Hakikatnya tidak ada apa-apa keterlanjuran yang berlaku antara kami berdua," katanya.

Norman berkata demikian ketika ditemui di Mahkamah Syariah Gombak Timur di sini semalam selepas kes khalwatnya dengan Memey disebut di hadapan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhamad.

Norman juga mengakui kes tangkapan khalwat itu benar-benar mengaibkan dirinya.

Sepanjang prosiding sebutan kes khalwatnya di mahkamah, Norman dan Memey menjadi tumpuan apabila dilihat agak mesra selain mengenakan pakaian sedondon bewarna hitam dan putih. Kes mereka akan dibicarakan 3 Mac kelak.


P/S: Memey cakap dia takmau kahwin ngan Norman..
read more
0 comments

Lelaki muda Vs Wanita lebih tua~ kini mcm trend

Kisah Wook Kundur, wanita tua yang bersuami muda di Terengganu menarik perhatian. Itulah yang dikatakan cinta itu buta, tak mengenal usia.

Jangan salahkan cinta buta atau apa sahaja... tapi kalau hati dah suka apa nak dikata. Terima sahajalah jodohnya.

Ia jadi hangat kerana kesediaan si lelaki menerima wanita yang lebih berusia. Kalau wanita lebih berusia dan si lelaki pula muda lazimnya wanita itu mestilah sudah berstatus janda dan si lelakinya bujang lagi.

Ada juga lelaki yang memiliki isteri yang sebaya malah lebih tua daripada ibunya sendiri.

Dalam dunia hiburan pun ada banyak lelaki muda yang sedia menjadi suami kepada artis berusia. Tak kurang juga perkahwinan sesama artis atau selebriti yang mempunyai beza umur yang jauh.



Rita Rudaini yang kini sedang hamil anak sulung hasil pernikahan secara rahsia dengan pemain bola sepak sensasi, Aidil Zafuan Abdul Radzak pada bulan Februari tahun lalu. Aidil sembilan tahun lebih muda.

Mereka kini sudah sedia berjumpa pihak media memperkatakan pasal pernikahan mereka, apatah lagi Rita yang pernah menjanda selama tujuh tahun itu sudah hamil.

Abby Abadi yang hangat dengan kes cerai dengan Norman Hakim juga secara terbuka menunjukkan aksi mesra dengan pelakon baru Zulkifli. Sehingga kini itulah lelaki yang dilihat rapat dengan Abby selepas rumah tangganya dilanda badai.

Tak tahulah lagi bagaimana kesudahannya. Tunggu dan lihatlah. Norman pun semakin rapat dengan Memey Suhaiza.

Sheeda si penyanyi dangdut juga bersuami muda lagi. Sebelum ini dia pernah bersuami muda tapi hubungan mereka tak berpanjangan.

Sekarang Sheeda sedang bahagia dengan pasangan barunya Shukri Hashim yang jauh lebih muda berbanding usianya.

Aida Radzwill (dulu dikenali Aida Rahim) juga menikmati detik bahagia bersama suami yang juga jauh lebih muda, Joe Radzwill.

Joe pernah merakam album dan berlakon. Agaknya Joe memang lebih tertarik kepada wanita matang sebab sebelum berkahwin dengan Aida, dia pernah menjadi suami kepada seorang personaliti yang juga lebih tua daripada usianya.



Bulan depan satu lagi pasangan lelaki muda dan wanita berusia akan mengikat tali perkahwinan.

Siapa lagi kalau bukan pelakon muda berbakat Que Haidar dan si janda meletup Linda Jasmine.

Mereka dijadual bernikah pada 14 Februari 2009 ini. Sekarang ke mana pergi selalu nampak berdua.

Eloklah kahwin segera daripada berlaku kejadian yang tak diingini, manalah tahu kut tertangkap khalwat nanti susah pula kan.

Ada lagi artis yang memiliki suami muda. Rosnah Mat Aris juga berkawan bertahun-tahun dengan lelaki muda. Khabarnya dia dah pun bernikah dengan lelaki yang menjadi kawannya itu. Kalau betul tahniahlah Mangga Muda ucapkan kepada Rosnah atau lebih mesra dipanggil Kak Ros tu.

Bakal suami Leina Hangat juga lebih muda daripada usianya tapi jarak usia mereka tidaklah jauh sangat sebab Leina bukanlah jatuh dalam kategori artis veteran lagi dan bakal suaminya pun bukanlah remaja lagi.

Ada juga artis muda yang diintai oleh wanita kaya kat luar sana, tapi tak tahulah kesudahannya ke jenjang pelamin atau sekadar kawan. Ada juga artis lelaki muda yang menolak pemberian wanita berusia apabila berasakan wanita itu ada niat ke arah tidak baik terhadap mereka.
read more
0 comments

Waran Tangkap Ako


HULU KLANG: Pelakon Muhaizat Ahmad Mustapha, 37, atau lebih dikenali sebagai Ako Mustapha (gambar) dikenakan waran tangkap oleh Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, di sini, semalam, selepas gagal hadir untuk sebutan kes khalwatnya pada Jun dua tahun lalu.

Ako yang baru menamatkan zaman bujang pada Sabtu lalu dikenakan waran tangkap berikutan tidak hadir buat kali keempat untuk sebutan kes itu.

Ketika prosiding, Pegawai Pendakwa daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Shamsul Khair Bahro, memberitahu tertuduh gagal hadir ke mahkamah semalam, termasuk sebutan kes sebelum ini pada 21 Oktober tahun lalu.

Menurut beliau, pihaknya gagal menyerahkan notis saman kepada Ako di tempat pelakon terbabit ditahan khalwat iaitu Blok B-2-9 Oakleaf Park Kondominium, Persiaran Bukit Antarabangsa, dekat sini, dan dua kali di sebuah rumah di Kota Damansara, Petaling Jaya.
read more
0 comments

Campak bayi sendiri ke tong sampah kerana marahkan isteri


AMPANG: Perselisihan faham dengan isteri menyebabkan seorang suami hilang pertimbangan hingga sanggup bertindak kejam membuang bayinya yang berusia enam bulan ke dalam tong sampah berhampiran Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Setiawangsa, awal pagi semalam.

Insiden itu dilihat seorang pengawal keselamatan yang bertugas di kawasan berkenaan tanpa disedari pasangan terbabit.

Dalam kejadian jam 5 pagi itu, lelaki terbabit mulanya dilihat bersama isteri menaiki Proton Wira hitam sebelum berlaku pertengkaran antara mereka.

Lelaki itu kemudian keluar dari kereta lalu mengambil bayi terbabit yang diletakkan di tempat duduk belakang sebelum membuangnya ke dalam tong sampah.

Isterinya cuba mengambil kembali bayi terbabit, namun lelaki berkenaan menarik tangannya masuk ke dalam kereta sebelum memecut laju.




Menurut sumber polis, lelaki berkenaan berang kerana mendakwa isterinya berlaku curang selain tidak mempercayai bayi terbabit anaknya sendiri.

Menceritakan kejadian terbabit, pengawal keselamatan itu, Hairul Azwan Hamid, 29, berkata mulanya dia ternampak sebuah kereta berhenti berhampiran tong sampah di stesen LRT terbabit sebelum terdengar orang bergaduh.

“Saya melihat seorang lelaki dalam keadaan marah keluar dari kereta dan pergi ke tempat duduk penumpang sebelum terdengar wanita itu menjerit.

“Saya hanya memerhatikan perbuatan mereka kerana enggan masuk campur,” katanya yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di Kampung Warisan.

Dia mendapati lelaki terbabit menghempas pintu kereta beberapa kali diikuti jeritan wanita itu yang semakin kuat.

“Saya perhatikan kaki wanita itu berada di luar menyebabkan dia cedera akibat tindakan lelaki terbabit menghempas pintu kereta beberapa kali,” katanya.

Hairul segera mencatat nombor plat kereta terbabit kerana khuatir berlaku perkara buruk sambil terus memerhatikan mereka.

Tidak lama selepas itu, lelaki berkenaan membuka pintu belakang kereta dan membawa satu ‘objek’ sebelum membuangnya ke dalam tong sampah.

“Selepas ‘objek’ itu dibuang, saya lihat wanita terbabit keluar dan cuba mengambilnya kembali, tetapi dia dihalang lelaki berkenaan dan ditarik masuk ke dalam kereta.

“Apabila cuba sekali lagi mengambil ‘barang’ dalam tong sampah itu, dia ditarik semula sebelum lelaki itu memecut kereta,” katanya.

Disebabkan perasaan ingin tahun, Hairul pergi ke tong sampah itu dan ketika menghampirinya, dia terdengar suara bayi menangis.

Sejurus melihatnya, dia terkejut kerana mendapati objek terbabit seorang bayi comel sebelum mengangkatnya keluar dari tong sampah.

“Saya menghubungi polis sebelum membuat laporan di Balai Polis Hulu Klang,” katanya yang kecewa dengan perbuatan dilakukan lelaki itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil ketika dihubungi, berkata pasangan suami isteri terbabit sudah menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya kira-kira jam 4.30 petang semalam.

“Mereka yang berusia 30-an itu direman bagi membantu siasatan bermula hari ini. Kes itu kini disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan,” katanya.
read more
0 comments

Akhil Hayy bagi hint tentang hubungannya dgn waheeda


Pada 11 Mei 2008, berlangsung program Karnival Jom Ke Surau Kali Ke-2 anjuran Surau Al-Hidayah Saujana Utama. Aku sebagai Pengerusi Surau serta Pengarah Program, kira sibuk sangat pada hari berkenaan serta beberapa hari membuat persiapan sebelum itu. Detail program boleh diikuti di laman web http://alhidayah.saujanautama.net/ atau http://www.saujanautama.net/. Untuk kali ke-4, Ustaz Akhil Hayy hadir lagi bagi mengisi slot ceramah kemuncak pada malamnya. Penampilan beliau nampak berlainan berbanding sebelum ini sering dengan jubah putihnya. Kehadiran beliau berjaya menarik ramai ke surau pada malam tersebut yang ku kira dianggarkan 1,000 orang termasuk kanak-kanak. Rakaman ceramah juga boleh diikuti di http://alhidayah.saujanautama.net/KKAkhil81.mp3.

Selepas ceramah, dalam sesi menjamu di rumah sorang teman sempat aku bertanyakan hal hubungan beliau dengan Waheda yang sering digossipkan dalam internet dan media massa. Ustaz bertanyakan pandanganku berhubung dengan penafian Waheda dalam Berita Harian bebaru ni. Aku tak ingat apa jawapanku, tetapi dalam beberapa hint yang beliau berikan ( seperti tsunami keluarga & ada dua rumah ), seperti benarlah mereka ada hubungan tersangat rapat seperti suami isteri. Tetapi demi menjaga ‘suasana’, maka mereka masih berahsia. Sempat aku ambil nombor kereta yang beliau bawa malam tu dan bila aku buat semakan, ternyata kereta tersebut di daftarkan atas nama Waheda !!! So …… ?

Petikan ini diambil drpd blog en.hassan
read more
0 comments

Jawapan Waheeda terhadap gossip dating dgn ustaz akhil hayy


Ini adalah apa sebenarnya yang terjadi mengikut cerita Waheeda. Mereka menonton wayang yang berbeza & sekali lagi menyatakan mereka memang belum berkahwin.

#1 Waheeda dan Akhil Hayy menonton wayang pada sebelah malam dan rancangan itu dilakukan pada saat akhir. Waheeda sepatutnya ditemani kawan baiknya, Naurah. Namun Naurah tidak dapat datang pada saat akhir.

#2 Menurut Waheeda, mereka menonton filem berbeza dalam berlainan panggung. Akil menonton filem IP Man pada jam 11.55 malam manakala Waheeda menonton filem KM 31 pada 12.10 tengah malam.

#3 Mereka datang menaiki kereta milik Waheeda kerana kereta milik Ustaz Akhil mengalami kemalangan teruk di Putrajaya.

#4 Sebelum menonton wayang pilihan masing-masing, Waheeda mengakui yang dia agak keletihan dan hampir hilang mood untuk menonton wayang hingga membuatkan dirinya membuat keputusan untuk menunggu saja Akhil dalam keretanya sementara menunggu filem IP Man habis ditayangkan.

#5 Hasrat Waheeda itu membuatkan Akhil berpendapat daripada membahayakan dirinya menunggu seorang diri di dalam kereta, dia sanggup untuk pulang ke rumah dengan menaiki teksi dan menyuruh Waheeda balik dulu ke rumah dengan keretanya.

#6 Bagaimanapun, Waheeda mengubah fikiran dan menonton filem pilihannya juga sehingga habis kerana tidak mahu membiarkan Akhil pulang dengan teksi.

#7 Selesai menonton filem IP Man, Akhil masuk ke panggung KM 31 beberapa minit sebelum filem tontonan Waheeda berakhir. Dia hanya duduk di tepi tangga di dalam panggung, sebelum Waheeda memanggil Akhil duduk di sebelahnya yang kebetulan kosong.

#8 Selesai tayangan filem itu, lampu pawagam dinyalakan dan secara jelas kelibat mereka di dalam pawagam kelihatan termasuklah penulis gosip portal murai.com.my yang kebetulan turut berada di tempat yang sama.
read more
0 comments

Obama Fulfills Civil-Rights Generation’s Aspirations


Jan. 20 (Bloomberg) -- Ten-year-old Nigel Sanders summed up the mood of black Americans when Barack Obama attended services at Washington’s Nineteenth Street Baptist Church last Sunday. “Martin Luther King walked so Barack Obama could run,” Sanders said to a 170-year-old congregation where slaves once worshipped.

The former Illinois senator made history today by taking the oath of office as the first black U.S. president, fulfilling the hopes of generations that lived through decades of struggle for civil rights.

Iva McCants, 59, a retired teacher and administrator from Jackson, Mississippi, splurged for the trip to Washington before diabetic retinopathy robs her of her sight.

“It’s just a great occasion and I wanted to be here,” she said. “I’m losing my vision, so this might be one of the last important things I can see.”

Still, Obama’s inauguration may have its biggest impact on children who will grow up in a country where minority aspirations for high office don’t seem beyond reach. “For a 5- year-old, this will be what they know -- they will know it’s possible,” said Bread Montgomery, 33, a Philadelphia clothing designer. “They won’t question it.”

Obama, the son of a black man from Kenya and a white woman from Kansas, largely played down the racial significance of his two-year quest for the White House through a series of primaries, caucuses and general election campaigns shadowed by questions about whether the U.S. would back a minority president.

‘Lash of the Whip’

In his inaugural address today, Obama paid homage to the struggles of the nation’s forbears, including those who “endured the lash of the whip and plowed the hard earth.â€

“The time has come to reaffirm our enduring spirit; to choose our better history; to carry forward that precious gift, that noble idea, passed on from generation to generation: the God-given promise that all are equal, all are free, and all deserve a chance to pursue their full measure of happiness,â€

The calendar provided reminders of Obama’s place in civil- rights history: Today’s inauguration came one day after the annual U.S. federal holiday commemorating King, and Obama accepted the Democratic Party’s nomination last August on the 45th anniversary of King’s “I Have a Dream” speech.

Echoes of King

Obama opened the inaugural festivities two days ago by speaking from the Lincoln Memorial where King gave the 1963 address.

“Directly in front of us is a pool that still reflects the dream of a King, and the glory of a people who marched and bled so that their children might be judged by their character’s content,â€

As many as 2 million people attended today’s events. The excitement extended beyond the marble buildings and monuments of the downtown federal enclave, reaching into poorer areas of a majority-black city that has no voting representation in Congress.

“You couldn’t overestimate the significance, the importance and the excitement in the African-American community,” said Washington Mayor Adrian Fenty, who is counting on Obama to support the District of Columbia’s push for a vote in the House of Representatives.

Change in D.C.

“You will see a change in the federal government’s relationship with Washington residents,” said Valerie Jarrett, Obama’s longtime friend who will be a top White House adviser.

One of Obama’s first public outings after moving his family to Washington earlier this month was a visit with Fenty to Ben’s Chili Bowl, a 51-year-old hot dog restaurant in the historically black U Street neighborhood, the site of riots after King’s 1968 assassination.

Obama, who spent most of the last two decades on Chicago’s predominately black South Side, is aware of the symbolism attached to his campaign.

“You can think about what Washington, D.C., was like 50 years ago or 60 years ago, and the notion that I now will be standing there and sworn in as the 44th president, I think is something that hopefully our children take for granted,” he said in an interview with CNN last week. “But our grandparents, I think, are still stunned by it and it’s a remarkable moment.”

Some Died

John Seigenthaler, 81, former publisher of Nashville’s Tennessean newspaper who was a Justice Department negotiator in Alabama during the 1960s civil-rights protests, said excitement about Obama’s election shouldn’t erase the memory that many people fought and some died in the battle for equal rights. “That makes this election all the more thrilling, but it also might make it too easy to forget,” he said.

Today’s inauguration is “one for the history books,” like Robert E. Lee’s surrender at Appomattox, Thomas Edison’s invention of the light bulb, or King’s March on Washington, historian Douglas Brinkley said.

“But because of that, and because you’ll have the whole world watching and it’s our first global president, we have to restrain ourselves a little bit from making it seem like the whole world is crumbling and the savior is coming in from left field,” Brinkley said.

Former U.S. Representative Albert Wynn, who represented a district in Washington’s Maryland suburbs, said that while recognizing the importance of Obama’s victory, people must realize that change won’t be immediate.

‘Not Overnight’

“It’s a very important symbol, but it is just that -- it’s a symbol,” Wynn said. “Does this mean there’s going to be automatic economic turnaround in poor communities, either inside the Beltway or in certain sections of the District of Columbia? Well, not overnight.”

Ben Jealous, president of the National Association for the Advancement of Colored People, said the civil rights group will celebrate Obama without letting the new president forget issues important to U.S. blacks.

“The reality is that it’s still easier in this country for a white man with a criminal record to get a job than a black man without a criminal record,” Jealous said in an interview.

“Our responsibility is to put as much pressure on him and his administration as we have on everyone before,” Jealous said. “If we don’t let the brother know when he’s not living up to people’s expectations, he may only have four years.”

Excitement was high enough that Isoline McDonald, a 50- year-old nurse from Silver Spring, Maryland, said she planned to head for the inaugural ceremony at 5 a.m. to get a good view, even with forecasts of sub-freezing temperatures.

“It’s inspiring to know that he can win,” said McDonald, a mother of five. “It will inspire a lot of black children.”

Obama’s own children expect big things. Upon learning that a new president gives an inaugural speech, Obama told CNN in an interview that 10-year-old Malia Obama said: “First African- American president -- better be good.”
read more
0 comments

Rumah Dato' Siti Nurhaliza & Dato' K di Bukit Antarabangsa

read more
0 comments

Penerbangan Tambang Murah..cheaper than Air Asia

read more
0 comments

Kenali Yahudi

Kehilangan tanah Palestin di tanahair sendiri. Yang berwarna hijau tanah Palestin, yang berwarna putih tanah Israel. Ini dari tahun 1946 sampai tahun 2000. Yang terkini nampaknya makin kecil tanah Palestin.

Yang hampehnya Israel mengatakan Hamas sebagai terrorist sedangkan dahulu itu tanah Palestin yang punya


SEJAK 18 hari ini seluruh dunia meratap gara-gara kezaliman Israel. Tentera Zionis terus-menerus mengebom, mengganyang rakyat Palestin. Israel, nampaknya terlalu berkuasa.

Saya tidak 'berkuasa' lagi untuk mengulas panjang mengenai peperangan sebelah pihak itu. Tapi saya ingin berkongsi dengan pembaca sekelian, siapa sebenarnya Yahudi ini dan mengapa mereka terlalu berkuasa.

Kita harus kaji secara akademik, ilmiah untuk mengetahui siapa mereka ini.

Saya amat tertarik dengan tulisan seorang penulis bebas, yang juga Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan (CRSS) Pakistan, Dr. Farrukh Saleem (rujuk http://www.masada2000.org/Powerful-Jews.html) mengenai soal tersebut. Jadikanlah tulisan itu sebagai tatapan dan renungan kita semua - ke mana kita dan ke mana umat Islam harus pergi selepas ini. Dan, siapa yang harus disalahkan? (Nota: Sedikit sebanyak ia juga akan menjawab surat-surat dan SMS yang dihantar untuk ruangan Forum, Utusan Malaysia yang meminta ditonjolkan apakah produk di belakangnya Yahudi).

Begini tulisan beliau:

Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini; tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?

Siapa mereka ini?

Nabi Isa (Jesus of Nazareth) ialah Yahudi. Albert Einstein, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai 'Manusia Abad ini' ialah seorang Yahudi; Sigmund Freud - melalui teori id, ego dan super-ego ialah bapa psikoanalisis, juga seorang Yahudi; begitu juga Karl Marx, Paul Samuelson dan Milton Friedman.

Selain mereka banyak lagi orang Yahudi yang hasil kebijaksanaan mereka berupaya menghasilkan keperluan untuk kita semua: Benjamin Rubin memperkenalkan jarum suntikan pelalian.

Johas Salk mereka vaksin polio yang pertama. Gertrude Elion mencipta ubat melawan leukemia. Baruch Blumberg mencipta vaksin Hepatitis B. Paul Ehrlich menemukan rawatan untuk siflis. Elie Metchnikoff menang Hadiah Nobel untuk penyakit berjangkit. Bernard Katz menang Hadiah Nobel kerana kajian mengenai transmisi neuromuskular.

Andrew Schally penerima Nobel dalam kajian endokrinologi (berkaitan sistem endokrin dan kencing manis). Aaron Beck menemui terapi kognitif (rawatan mental, kesugulan dan fobia).

Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama. George Wald menang Nobel bagi kajian mata manusia, Standley Cohen dianugerahi Hadiah Nobel dalam kajian embriologi (kajian janin dan perkembangannya). Willem Kolff mencipta mesin dialisis (mencuci) buah pinggang.

Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.

Stanley Mezor mencipta mikrocip pertama. Leo Szilards membangunkan reaktor rangkaian nuklear pertama; Peter Schultz (kabel gentian optik); Charles Adler (lampu isyarat); Benno Strauss (besi tahan karat - stainless steel); Isador Kisee (sistem suara di pawagam); Emile Berliner (mikrofon untuk telefon) dan Charles Ginsburg (alat pita rakaman).

Saudagar jenama terkaya dunia juga dikuasai Yahudi iaitu Ralph Lauren (Polo), Levis Strauss (Levi's Jeans), Howard Schultz (Starbuck's), Sergey Brin (Google), Michael Dell (Dell Computers), Larry Ellison (Oracle), Donna Karan (DKNY), Irv Robbins (Baskin & Robbins) dan Bill Rossenberg (Dunkin Donuts).

Richard Levin, presiden universiti tersohor Yale Universiti ialah seorang Yahudi. Henry Kissinger, Joseph Lieberman dan Madeleine Albright (bekas-bekas Setiausaha Negara AS); Alan Greenspan (bekas pengerusi Rizab Persekutuan AS di bawah Reagan, Bush, Clinton dan Bush); Maxim Litvinov (bekas Menteri Luar Soviet Union); David Marshal (bekas Ketua Menteri pertama Singapura); Isaac Isaacs (bekas Gabenor Jeneral Australia); Benjamin Disraeli (negarawan dan penulis Britian); Yevgeny Primkov (bekas Perdana Menteri Rusia dan bekas jeneral KGB); Jorge Sampaio (bekas Presiden Portugal); Herb Gray (bekas Timbalan Perdana Menteri Kanada); Pierre Mendes (Perdana Menteri ke-143 Perancis); Michael Howard (bekas Setiausaha Negara British); Bruno Kreisky (bekas Canselor Austria) dan Robert Rubin (bekas Setiausaha Perbendaharaan AS).

Dalam dunia media, orang Yahudi yang terkemuka ialah Wolf Blitzer (CNN); Barbara Walters (ABC News); Eugene Meyer (Washington Post); Henry Grunwald (Ketua Editor Time); Katherine Graham (penerbit The Washington Post); Joseph Lelyyeld (Editor Eksekutif, The New York Times) dan Max Frankel (The New York Times).

Dermawan dan penyangak mata wang, George Soros ialah Yahudi. Dia menderma AS$4 bilion untuk membantu ahli sains dan universiti serata dunia..

Walter Annenberg menderma untuk membina ratusan perpustakaan berjumlah AS$2 bilion.

Di Olimpik, Mark Spitz membolot tujuh pingat emas. Lenny Krayzelburg ialah pemegang tiga kali pingat emas Olimpik. Spitz Krayzelburg dan Boris Becker adalah Yahudi.

Tahukah anda bahawa pelakon pujaan Harrison Ford, George Burns, Tony Curtis, Charles Bronson, Sandra Bullock, Billy Cystal, Woody Allen, Paul Newman, Peter Sellers, Dustin Hoffman, Michael Douglas, Ben Kingsley, Kirk Douglas, Willian Shatner, Jerry Lewis dan Peter Falk semuanya Yahudi?

Tambahan lagi, Hollywood sendiri diwujudkan oleh orang Yahudi. Antara pengarah dan penerbit, Steven Spielberg, Mel Brooks, Oliver Stone, Aaron Spelling (Beverly Hills 90210), Neil Simon (The Odd Couple), Andrew Vaina (Rambo 1- 2-3), Michael Man (Starsky and Hutch), Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo's Nest), Douglas Fairbanks (The Thief Of Baghdad) and Ivan Reitman (Ghostbusters) - semuanya adalah Yahudi..

Mempengaruhi

Washington yang merupakan ibu negara Amerika Syarikat, mempunyai satu pertubuhan lobi yang amat berkuasa. Ia dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi Kongres meluluskan resolusi memuji dan 'membuat apa saja' demi Israel.

Tahukah lagi bahawa William James Sidis dengan IQ 250-300 ialah manusia tercerdik. Dia ialah Yahudi.

Jadi, mengapa mereka ini terlalu berkuasa?

Jawapannya: Pendidikan, pelajaran, ilmu.

Mengapa umat Islam terlalu lemah?

Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi Allah ini. Satu bilion di Asia, 400 juta di Afrika, 44 juta di Eropah dan enam juta di Amerika. Setiap lima insan manusia ialah Muslim. Setiap seorang Hindu ada dua orang Islam, setiap seorang Buddha ada dua orang Islam dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Mengapa orang Islam terlalu lemah?

Ini jawapannya: Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.

AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian 'Kedudukan Akademik Universiti-universiti Dunia' - dan menakjubkan - tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.

Data yang dikumpul dari UNDP, tahap celik huruf di negara maju ialah hampir 90 peratus dan 15 negara itu mempunyai 100 peratus celik huruf. Negara majoriti penduduk Islam, purata kadar celik huruf ialah sekitar 40 peratus dan tiada negara yang mempunyai 100 peratus semuanya celik huruf.

Sekitar 98 peratus penduduk di negara maju menamatkan sekurang-kurang sekolah rendah, sementara hanya 50 peratus di negara majoriti Islam. Sekitar 40 peratus penduduk di negara maju memasuki universiti, sementara hanya 2 peratus di negara majoriti Islam.

Negara-negara majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap (per) sejuta penduduk.. Di AS 4,000 per sejuta, Jepun 5,000 per sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik per sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik per sejuta).

Negara Islam membelanjakan 0.2 peratus daripada KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D) sebaliknya, di negara maju membelanjakan 5 peratus daripada KDNKnya.

Kesimpulan: Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan ilmu pengetahuan.

Akhbar harian yang dibaca oleh setiap 1,000 orang dan jumlah judul buku yang dibaca oleh setiap sejuta orang adalah dua angka tunjuk bagi menentukan sama ada ilmu pengetahuan disalurkan ke dalam masyarakat.

Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.

Kesimpulan: Dunia Islam gagal menyalurkan ilmu pengetahuan.

Yang menariknya, jumlah terkumpul KDNK tahunan 57 buah negara ahli OIC ialah di bawah AS$2 trilion. Amerika sahaja, menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai AS$12 trilion, China AS$8 trilion, Jepun AS$3.8 trilion dan Jerman AS$2.4 trilion.

Pengeluar minyak yang kaya, Arab Saudi, UAE, Kuwait, Qatar secara rangkuman menghasilkan barangan dan perkhidmatan (rata-rata minyak) bernilai AS$500 bilion; Sepanyol sahaja menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai lebih AS$1 trilion, Poland AS$489 bilion dan Thailand AS$545 bilion.

Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?

Jawapannya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran
read more