1 comments

Comic-alien yang tak senonoh & miang










read more
0 comments

10 Kontroversi Dunia Seni 2009

Ida Nerina, Ibarat Sudah Jatuh Ditimpa Tangga




Tahun 2009 mencatatkan dugaan besar buat aktres berkarisma, Ida Nerina. Pertama, dunia hiburan dikejutkan dengan insiden aktres itu tergelincir tangga di kediamannya sehingga mengalami kecederaan teruk di bahagian tulang belakang, 21 Jun lalu.

Insiden yang berlaku kira-kira pukul 3 pagi itu telah menimbulkan pelbagai spekulasi. Timbul desas-desus mengatakan insiden itu berpunca daripada Ida yang hilang pertimbangan kerana 'mabuk' dan ada juga yang mengatakan aktres itu dipukul sehingga menyebabkan dia terjatuh.

Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga, Ida sekali lagi diduga apabila suaminya didakwa telah melafazkan cerai pada Hari Raya Puasa kedua lalu. Episod penceraian itu dilaporkan berlaku akibat pergaduhan yang tidak berkesudahan menyebabkan Shahrin tidak mampu mengawal amarahnya sehingga melafazkan cerai terhadapnya.

Pada 9 Oktober lalu, Sha'arin telah mengisi borang pengesahan lafaz cerai di mahkamah itu. Terbaru, Ida yang sedang menjalani rawatan tulang belakang di India juga berhadapan dengan perbicaraan kes penceraiannya dengan suami.

Fasha Sandha & Lamaran 4 Lelaki





Kisah 'panas' tentang aktres popular ini lebih rancak menghiasi dada akhbar dan liputan media berbanding karier seninya. Tahun 2009, Fasha sekali lagi menggegarkan industri seni dia membuat pengakuan pernah dilamar empat kali dan juga sudah empat kali menerima cincin.

Empat lelaki - Ally Iskandar, Rizal Ashram dan seorang lelaki misteri adalah empat lelaki yang menjadi bualan hangat dan dikaitkan dengan kisah lamaran aktres penuh kontroversi. Namun, kebenarannya hanya Fasha sahaja yang tahu. Sehingga hari ini, Fasha masih lagi berteka teki mengenai identiti temannya itu.

Macam-macam cerita tentang Fasha Sandha sering diperkatakan, namun aktres berusia 25 tahun ini cukup 'kuat' mengharungi segala cabaran yang singgah. Moga tahun 2010 nanti Fasha akan lebih rancak mengutarakan cerita kerjaya berbanding isu kontroversi yang tidak sudah-sudah menghambatnya.

Hans Isaac vs AC Mizal




Perang dingin antara penerbit dan pelakon, Hans Isaac dengan aktor dan pengacara, AC Mizal yang tercetus semasa pementasan teater muzikal Cuci The Musical (CTM) antara cerita kontroversi yang paling menarik dalam tahun 2009. Ketegangan antara Hans dan AC bermula apabila pemilik produksi Tall Order Productions itu mendakwa AC tidak berdisiplin dan kurang memberikan kerjasama untuk pementasan teater tersebut.

Versi Hans: Hans mendakwa AC tidak komited dengan sesi latihan dan pementasan teater itu.

Versi AC: AC bertegas bahawa Hans telah melanggar perjanjian yang dipersetujui. Hans membatalkan sesi latihan yang sepatutnya berlangsung sekitar Julai, di mana AC telah susun jadualnya seperti yang dirancangkan. Namun, sesi latihan hanya bermula pada bulan Septermber, di mana pada ketika itu jadual kerja AC sudah pun terisi untuk komitmen lain.

Sejak dari itu, hubungan Hans dan AC Mizal dikhabarkan agak tegang. Malah, baru-baru ini AC Mizal juga memberitahu yang dia tidak akan berlakon di bawah produksi Hans lagi. Terbaru, Hans bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung hal itu kerana belum mendapat apa-apa surat rasmi daripada pengacara program AC? itu.

Gambar 'Panas' Azizah Mahzan & Zaefrul Nordin




Isu gambar intim antara dua pelakon Spa Q 2, Azizah Mahzan dan Zaefrul Nordin yang tersebar di internet sekitar Februari lalu turut menjadi perbualan hangat di dalam industri hiburan tahun ini. Gambar tersebut boleh menimbulkan salah faham ke atas sesiapa yang melihatnya kerana tidak wujud langsung batasan di antara kedua-dua pelakon ini. Lebih 'panas', terdapat sekeping gambar yang menunjukkan botol minuman keras antara banyak-banyak gambar yang disebarkan itu.

Jika Zaefrul memberikan alasan terlupa batasan kerana menganggap aktres itu ibarat kakaknya. Azizah pula mengakui dirinya teraniaya namun dalam masa yang sama dia pasrah dengan apa yang terjadi. Azizah Mahzan berasa terkejut apabila puluhan gambar koleksi peribadinya yang lain termasuk gambar intim dengan Zaefrul disebarkan di internet.

Azizah turut mengakui kes gambar 'intim' itu telah mengajarnya supaya lebih berhati-hati di hari mendatang bagi mengelakkan kejadian seperti ini berulang lagi.

Kemelut Akhil Hayy - Waheeda - Maizawati




Kisah penceramah bebas dan penyanyi nasyid, Akhil Hayy dengan dua wanita ini telah menjadi bualan ramai berbulan-bulan lamanya. Hampir dua tahun kisah 'panas' antara Waheeda dan Akhil begitu hebat diperkatakan. Dalam tempoh itu, banyak juga kenyataan yang dikeluarkan oleh Waheeda dan Akhil sendiri berikutan isu mereka dikatakan telah berkahwin dan Waheeda menjadi isteri kedua Akhil.

Puas mereka menafikan dan menegaskan mereka hanya berkawan baik, namun isu tersebut masih belum reda apatah lagi bila kedua-duanya muncul membawakan watak sebagai suami isteri di dalam program Cafe Akhil Hayy musim kedua yang telah ditayangkan di Astro Oasis sekitar pertengahan tahun ini.

'Keakraban' Akhil dan penyanyi yang popular dengan lagu Wassini itu terus diperkatakan apabila mereka dilihat sering bersama termasuklah menonton wayang dan setelah tersebarnya gambar 'mesra' mereka bersama beberapa orang rakan di Port Dickson.

Kemuncak kontroversi ini akhirnya berlaku pada Mei lalu apabila Maizawati Zainal yang ketika itu masih merupakan isteri Akhil tampil membuat pendedahan tentang suaminya itu dan pergolakan rumahtangganya.

Antara yang didedahkan oleh Maizawati, dia pernah menyatakan persetujuan membenarkan Akhil berkahwin lagi dan bersedia hidup bermadu setelah suaminya itu mengaku tentang hubungannya dengan Waheeda.

Namun, dia tidak tahu apa status hubungan suaminya dengan penyanyi itu kini apatah lagi Akhil sendiri pada waktu itu sudah tiga bulan tidak pulang ke rumah dan hanya mengikuti perkembangan kisah suaminya itu menerusi media.

Kata Maizawati lagi, dia terpaksa mengambil keputusan bercerai untuk membina kehidupan baru dan pada 15 Julai lalu, pasangan ini sah bercerai dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh. Sebulan selepas itu, Akhil menamatkan spekulasi hubungannya dengan Waheeda apabila pasangan itu selamat bernikah pada 16 Ogos di Masjid Ar Rahimah Kuala Kubu Baru.

Kes Langgar Kontrak Dan Isu Peribadi Farawahida & Julfekar





Perang besar antara mereka bermula apabila komposer terkenal, Julfekar mendakwa Farawahida telah melanggar kontrak dengan syarikatnya, Millenium Art Sdn Bhd (MASB) dan penyanyi itu masih mempunyai kontrak pilihan setahun.

Penyanyi lagu Persoalan Cinta itu dikatakan pernah menghantar surat sebanyak dua kali untuk keluar daripada pengurusan MASB pada Februari dan awal Jun lalu, namun permintaannya ditolak memandangkan kuasa menamatkan kontrak pilihan bergantung kepada MASB.

Kemelut yang melanda mereka berterusan apabila Farawahida membuat laporan pada 1 Julai lalu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya atas dakwaan komposer itu mengugutnya mahu menyebarkan video serta gambar lucahnya.

Sebelum ini, Farawahida telah membuat dua laporan polis di Balai Polis Klang pada 6 November tahun lalu dan Taiping, Perak (9 Februari). Berikutan itu, polis telah memanggil Julfekar untuk merekodkan keterangannya berhubung dakwaan itu.

Pada masa yang sama, Farawahida menafikan kenyataan Julfekar bahawa mereka pernah menjalinkan hubungan cinta.

Julfekar turut memfailkan saman ganti rugi sebanyak RM436,700 terhadap Farawahida pada 27 Ogos lalu di Mahkamah Tinggi Shah Alam untuk menjelaskan kos-kos kerugian berikut yang telah ditanggung oleh pihak syarikatnya dalam menerbitkan album terbarunya Farawahida ‘09.

Nora Danish Tarik Diri Daripada Spa Qistina Gara-Gara Fasha





Kisah 'ketegangan' antara dua selebriti ini bukan lagi cerita baru dalam dunia seni tempatan. Semuanya gara-gara Fasha dikatakan menjadi punca perceraian Nora dengan Rizal Ashram pada tahun lalu.

Namun, Fasha akui sentiasa bersikap profesional dan boleh bekerjasama dengan Nora di dalam mana-mana drama mahupun filem. Persetujuan dua aktres ini untuk membintangi drama bersiri Spa Qistina menjadi perhatian ramai kerana ia adalah gandingan mereka buat pertama kalinya selepas kontroversi itu.

Menurut Nora, dia tidak ada masalah untuk berlakon di dalam drama yang sama dengan Fasha apatah lagi mereka tidak akan dipertemukan di dalam babak yang sama.

Namun, ketika penggambaran masih berjalan, Nora nekad melepaskan watak Maya yang dipegangnya itu kerana terkilan dengan sikap sambil lewa pihak produksi drama tersebut Global Station Sdn Bhd yang membiarkan Fasha hadir ke lokasi penggambaran drama itu sehingga mengganggu konsentrasi lakonannya.

Menurut Nora, dia sudah membuat perjanjian mulut dengan produser, Datin Zaiton Mohd Jiwa agar tidak dipertemukan langsung dengan Fasha. Bagi mengelakkan perkara seperti ini berulang lagi, Nora nekad mengambil keputusan untuk tidak menerima tawaran yang melibatkan dirinya dengan Fasha.

Insiden 'Tampar-Menampar' Haleeda




Sekitar Jun lalu, kecoh tentang insiden 'tampar-menampar' yang membabitkan pelakon Haleeda dan isteri kepada pelakon drama bersiri Kecuali Cintamu iaitu Shah Hassan.

Isteri Shah telah menyerbu lokasi penggambaran drama itu yang dibintangi oleh Shah dan Haleeda di Bukit Jelutong dan 'menyerang' Haleeda yang dikatakan ada hubungan dengan suaminya. Disebabkan itu. Haleeda dan Shah membuat laporan di Balai Polis Bukit Jelutong, Shah Alam sejurus insiden tersebut.

Bekas isteri kepada pemain bola sepak, Azman Adnan ini mendakwa, serangan itu berlaku berikutan hasutan pihak tertentu dan dirancang untuk mengaibkannya. Seorang lelaki berstatus Datuk turut dikaitkan dengan kejadian itu.

Kisah 'Belasah' Remy Ishak & Ummi Nazeera



Awal bulan ini, Remy Ishak atau nama sebenarnya, Mohammad Zalimei Ishak dibelasah oleh sekumpulan lelaki ketika ingin menuju ke bilik persalinannya di dalam Istana Budaya (IB) sebaik pementasan teater Natrah dan sesi beramah-mesra dengan penonton berakhir.

Remy diserang oleh tujuh orang lelaki yang berjaya melarikan diri setelah kejadian tersebut disedari oleh beberapa orang yang berada di kawasan itu.

Akibat serangan tersebut, pelakon berusia 27 tahun itu dibawa ke hospital setelah mengalami kecederaan di kepala dan kakinya. Remy bagaimanapun mengalami kecederaan ringan dan kemudiannya dibawa ke Balai Polis Jalan Tun Razak untuk membuat laporan polis.

Namun begitu, semuanya dikatakan berlaku gara-gara Remy memukul kekasihnya, Ummi Nazeera sebelum itu sehingga menyebabkan muka pelakon baru itu cedera. Remy menafikan ada mengasari Ummi secara sengaja, namun mengaku wujudnya pertengkaran antara mereka pada 4 Disember lalu.

Pembantu rumah Ummi, Susi Sumarni membuat pengakuan di dalam sebuah akhbar baru-baru ini bahawa dia menyaksikan pergaduhan antara Remy dan majikannya, Ummi di bawah kondominium yang terletak di Jalan Ampang itu dan pada masa kejadian, Remy dilihat melibas tangannya dengan laju ke muka Ummi sehingga menyebabkan pelakon itu terjatuh.

Menurut Susi, Remy kemudian datang kepadanya dan memintanya agar tidak melaporkan perkara tersebut dan menyuruh Susi mengambil bedak asas di rumah bagi menutup luka di muka pelakon wanita itu. Pendedahan yang dibuat oleh Susi di hadapan ibu Ummi, Datuk Maziah Musa, itu tidak terhenti di situ saja apabila dia turut mengaku, Ummi sebelum ini juga pernah dicederakan Remy ketika mereka bertengkar.

Remy bagaimanapun enggan mengulas lanjut tentang perkara itu, tetapi tetap mempertahankan dirinya.

Perkahwinan Rahsia Zizie Ezette & Bung Mokhtar





Kontroversi perkahwinan rahsia aktres jelita Zizie Ezette dan Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokhtar Radin adalah antara kisah panas yang menjadi 'penutup' tirai 2009.

Mereka dikatakan telah pun bernikah awal Disember lalu, namun masing-masing menafikan tentang perkara itu.

'Sandiwara' mereka berterusan apabila Zizie, Bung Mokhtar dan ibu Zizie, Khaty Fauziah menafikan sekeras-kerasnya tentang perkahwinan tersebut walaupun ada di antara ahli-ahli parlimen yang merupakan rakan kepada Bung Mokhtar sendiri mengaku pasangan telah berkahwin.

Kata Zizie, dia masih dalam proses perkenalan dengan ahli politik itu manakala Bung Mokhtar pula mengeluarkan kenyataan "saya tidak cukup kacak untuk beliau".

Ibu Zizie juga menegaskan bahawa anaknya sedang sibuk di lokasi drama, namun tidak menafikan kedua-duanya sedang mengenali hati budi dan turut merestui hubungan mereka jika sudah ditakdirkan jodoh bersama walaupun Zizie akan dikecam kerana berkahwin dengan suami orang.

Namun, 20 Disember lalu, Bung Mokhtar sendiri mengesahkan bahawa beliau dan Zizie memang sudah berkahwin seperti yang digembar-gemburkan. Tetapi beliau tidak memaklumkan tarikh dan tempat pernikahan itu berlangsung.

Zizie juga secara tidak langsung turut mengesahkan tentang perkahwinannya itu tetapi enggan mengulas lanjut tentang perkara ini.

"Kalau Datuk dah cakap ya (sudah berkahwin), ya lah...," kata Zizie yang dikatakan menjadi isteri kedua.
read more
0 comments

Dato’ K dan Datuk Siti di Majlis Perkahwinan Sepupunya

Jangan tanya ni sepupu sape sebab bila korang tengok gambarnya pon korang dah boleh agak muka macam sape kan? Ha Haa Manjanya Dato’ K dengan Datuk Siti Nurhaliza ni siap suap-menyuap bagai. Tapi ada yang kata macam bapak suap anak je? Hu Huu macam mana pulak kalau Bung Mokhtar yang suap Zizie Ezette ? Bila agaknya ada gambar suap-menyuap tuh ye..? Ha Haa..





read more
0 comments

Persaingan :Gambar Riang Abby dan Zul Ariffin & Gambar Mesra Memey dan Norman bersama Anak2

Abby Kecewa Dengan Gambar-gambar Mesra Memey dan Anak-anak

“Saya berasa kasihan apabila anak-anak yang menjadi ‘bahan’. Tiga orang anak saya itu tidak sepatutnya disuruh melakukan perkara-perkara yang tidak mendatangkan manfaat. Itulah kata-kata Abby Abadi seperti yang dilaporkan oleh akhbar . Katanya lagi, “Bagi saya, biasa-biasa sahaja. Alhamdulillah, mereka melayan tiga orang anak saya dengan baik. Cuma saya rasa agak ralat kerana gambar-gambar itu seperti sengaja dipublishkan untuk mendapat perhatian,” komen Abby. Kita saksikan sebahagian daripada gambar-gambar mesra antara Memey, Norman Hakim dan anak-anak beliau, Mohd Danish Hakim, 6, dan Marisa Dania Hakim, 4.












read more
0 comments

survey semasa:Apa akan berlaku Jika anda tertekan?

Apakah akan berlaku jika anda tertekan? Mari kita buat survey khas di kalangan rakyat Malaysia:

<strong>Pesalah Lalulintas: Dub, Dab..saya akan rasa penyek dan leper
Calon SPM:Saya akan berpeluh dingin and telefon Mak
Gadis Bohsia: Saya akan rasa bernafsu.. woohoo..
Awal: Pundi2 kencingku semuanya jammed.. tak boleh nak keluar beb!
read more
0 comments

Backstreet boys-Get another boyfriend -Listen to MP3 stream ~khas utk wanita2 yg rase boyfren drg cam hampeh





  • jango listenListen Now



  • <:Get boyfriend another>
    Backstreet
    Check it huh
    Hey
    Let's talk about one, baby
    Ya gotta hear me out
    Do you really want to be the last to know
    What it's all about
    Let's talk about who you say
    Is the essence of your life
    But he'll eat you up from inside slow
    And then he doesn't wanna know
    I'm tellin you he'll eat you up from inside
    And then he doesn't wanna know

    Chorus:
    Listen, I mean it
    There's nothing that he's worthy of
    Just another playa
    Playing in the name of love
    I've seen enough
    Now this must come to an end
    Get another boyfriend

    Let's talk about what he's done
    To become your number one
    Or was it all the promises of diamonds, pearls, and party dresses that turned you on
    I've seen it before (Don't take!) anymore
    Three two you're through for sure
    Just go get on with your life (Stop!)
    Acting like you've given up
    I'm telling you to go get on with your life
    Stop acting like you've given up

    Chorus

    Why.....yeah....why
    <:Get boyfriend another>
    Why......why....Stop!
    Hey, yeah


    Bridge:
    Hear me out, you must know
    What it's all about
    He's just a player in love
    This must come to an end
    Get another boyfriend

    Chorus 2x

    Get another boyfriend
    read more
    0 comments

    Pilihan : 6 Artis Bakal Menyerlah 2010

    RAMAI muka baru yang diperkenalkan tahun ini tetapi hanya beberapa kerat saja yang benar-benar ada potensi dan kemungkinan besar kan menyerlah.

    Pilihan seperti nama-nama tertera di bawah ini, dijangka mempunyai masa depan yang cerah kerana bakat, peluang dan pakej yang mereka ada.

    Tiz Zaqyah




    Tiz Zaqyah, 21, pelakon drama Nur Kasih arahan Kabir Bhatia kini menjadi sebutan antara artis baru yang berbakat besar dan semakin menyinar.

    Kemunculan gadis ini sejak empat tahun lalu dalam industri hiburan tanah air bermula sekadar watak sampingan melalui drama Impian Ilyana, Bernafas Dalam Lumpur, Gol & Gincu dan Putih.

    Kekuatan dalam lakonan Nur Kasih dengan membawa watak bertudung berjaya memikat hati golongan ibu-ibu dan makcik- makcik sekaligus melonjakkan nama Tiz Zaqyah.

    Walaupun pada masa yang sama juga gambar seksinya di majlis sosial diedarkan di internet, lakonan alim Tiz berjaya menutup kontroversi tersebut.

    Tiz bakal menyerlah terutamanya dari segi mutu lakonan dan dia mungkin lebih baik jika melakonkan watak-watak yang berlainan.

    Tahun 2010 bakal memberi laluan kepada Tiz untuk terus menempatkan dirinya sebaris dengan artis-artis ternama tanah air.

    KOMEN: Dari segi bakat yang ada pada Tiz, dia perlu mengilap lagi mutu lakonannya kepada watak-watak yang berbeza dan lebih mencabar untuk menjadikannya seorang pelakon versatil. Tiz juga perlu sentiasa menjaga adab dan kelakuannya kerana peminat tidak akan memaafkannya jika peristiwa seperti gambar sosialnya berulang kembali.

    Remy Ishak



    Seperti Tiz Zaqyah, nama Remy Ishak, 27, turut meniti dibibir-bibir peminat selepas membintangi drama bersiri Nur Kasih. Populariti yang diraih oleh pelakon kacak ini juga dilihat banyak membintangi drama atau telefilem lain, sama ada sebagai tunggak utama mahupun sekadar watak pembantu.

    Di awal kemunculan Remy, dia telah mencetuskan kontroversi apabila membintangi filem pendek berjudul Comolot yang berkisarkan tentang kehidupan golongan ‘gay’. Namun ketika itu pemilik nama Mohammad Zalimei Ishak ini belum begitu dikenali.

    Kini tanpa menoleh ke belakang, Remy mengambil peluang yang ditawarkan Erma Fatima untuk beraksi di pentas teater menerusi teater Natrah. Remy memegang watak Mansor Adabi, suami kepada Natrah.

    Dalam pada itu, berita dia dibelasah sekumpulan lelaki rentetan kontroversi cintanya bersama Ummi Nazeera menjadikan Remy semakin popular.

    Remy merupakan hero baru yang muncul di kala industri hiburan tanah air kekurangan hero melayu yang 'gagah'. Bakatnya seiring dengan pakej tubuh badan dan rupa paras menjadikan Remy rebutan pengarah-pengarah filem, drama dan teater sekaligus menawarkannya memegang watak utama.

    KOMEN : Remy Ishak salah seorang hero melayu yang mempunyai karektor lelaki elayu maskulin yang mana sukar untuk ditemui dikalangan hero-hero Melayu di Malaysia. Jika ingin terus menyinar dan diterima peminat Remy perlu lebih berhati-hati agar tidak terus-menerus dikaitkan dengan kontroversi 'kaki pukul'.

    Yuna



    Personalitinya yang agak berbeza membuatkan Yuna atau nama sebenar Yunalis Zarai, 23, mudah diterima peminat terutamanya golongan remaja. Lagu nyanyiannya berjudul Dan Sebenarnya mula menjadi siulan ramai.

    Gadis bertudung ini mula mencipta fenomena biarpun pada tujuan asalnya mencipta dan mendendangkan lagu hanya sekadar berkongsi muzik.

    Corak nyanyian dan lagu dihasilkan Yuna mengingatkan kepada pemenang Anugerah Grammy, Norah Jones dan Colbie Caillat. Namun sedikit berbeza apabila susunan muzik diketengahkan Yuna bukan saja mempunyai elemen jazz, malah sedikit ska dan pop alternatif.

    Walaupun Yuna pernah dikatakan artis yang kurang mesra media, kini dia mula belajar dari kesilapan lalu.

    Yuna dijangka bakal menyinar pada tahun 2010 memandangkan bakatnya bukan sahaja tertumpu kepada bidang nyanyian, malah beliau juga berkebolehan mencipta lagu dan lirik.

    KOMEN : Bakat Yuna bukan sahaja sebagai penyanyi dan komposer di kala usianya yang masih muda. Yuna juga mampu menerbitkan album sendiri tanpa bernaung di bawah mana-mana syarikat rakaman. Yuna perlu mendapatkan material yang lebih bagus untuk menarik perhatian pelbagai golongan.

    Liyana Jasmay



    Satu demi satu kejayaan diraih oleh pelakon Liyana Jasmay (LJ), 21, sama ada dari bidang lakonan atau nyanyian.

    Pada 4 Disember lalu, LJ berjaya merangkul gelaran Pelakon Wanita Terbaik Filem di Anugerah Skrin 2009 menerusi filem Kami The Movie.

    Sebelum itu, dia turut meraih kemenangan yang sama di Festival Filem Malaysia ke-22 menerusi filem Papadom arahan Afdlin Shauki.

    Menerusi bakat nyanyian yang ada, LJ muncul dengan Single pertamanya, Aku Tak Percaya Cinta sering diputarkan di radio sehingga menjadi siulan anak muda.

    Gadis ini dijangka lebih menyerlah untuk tahun 2010 kerana LJ dalam usaha meningkatkan mutu nyanyian. Terbaru, LJ telah melancarkan album sulungnya dengan mempertaruhkan lima buah lagu iaitu Aku Tak Percaya Cinta, Aku Jatuh Cinta, Penyelamat Cinta (duet bersama Aizat), Pelik dan Kejam.

    KOMEN : Sebagai pelakon mungkin LJ sudah bersedia namun dalam bidang nyanyian LJ perlu mempersiapkan diri terutamanya dari segi vokal!.

    Bunkface



    Selepas Meet Uncle Hussain, Hujan dan Estranged, kini giliran Bunkface pula menempa nama dan menjadi kegilaan ramai terutamanya golongan remaja.

    Mula dikenali di aliran underground melalui single pertama Silly Lilly dari EP Lesson of the Season, manakala menerusi lagu berjudul Situasi telah mengangkat nama Bunkface ke aliran arus perdana.

    Kehadiran mereka menjadi satu fenomena baru apabila lagu Situasi dan Revolusi menjadi siulan ramai.

    Kumpulan ini dianggotai tiga anak muda iaitu Shamsul Annuar Mohd Baharom (Sam) selaku vokalis, Muhammad Farouk Jaafar (Youk) dan Ahmad Farhan Hashim (Pa’an).

    Selain itu Syarikat telekomunikasi TM yang telah menggunakan lagu Through My Window sebagai lagu tema kempen Everyone Connects.

    Julai lalu di Shout! Award, mereka berjaya mengondol tiga anugerah iaitu Rockstar, Break Out dan Ultimate Shout! Award . Bunkface dijangka akan menyerlah kerana aliran muzik baru dan segar yang mereka bawa adalah ciptaan mereka sendiri dan kekuatan peminatnya tersendiri memberi sokongan kumpulan anak muda ini untuk terus berkarya.

    KOMEN : Bunkface perlu lebih menjaga tingkah laku dan tidak terlalu terikut-ikut dengan kumpulan-kumpulan muzik barat. Walaupun muzik yang ditampilkan segar dan sedap didengar namun vokalis Sam perlu lebih menumpukan kekuatan vokalnya dalam persembahan secara langsung.

    Akim





    Meskipun hanya mendapat tempat ketiga di dalam program realiti popular, Akademi Fantasia 7 (AF7), tidak lama dulu, perjalanan seni Afiq Akim Ahmad atau Akim,18, atau mesra dipanggil Akim ini dilihat semakin menyerlah.

    Mempertaruhkan single pertamanya, Bengang, yang sedang rancak diputarkan di corong-corong radio, Akim juga turut dipilih membintangi drama bersiri berbentuk muzikal, Kau & Aku, yang akan mula disiarkan di Astro Ria .

    Akim akan tampil dengan sebuah single baru tidak lama lagi yang merupakan hasil ciptaannya sendiri. Buat masa ini, perkara itu sedang di dalam perbincangan dengan syarikat pengurusannya, Astro Entertainment Sdn Bhd.

    Anak muda berasal dari selatan ini dijangka bakal bersinar kerana bakatnya dalam bidang nyanyian, mengubah lagu dan lirik, lakonan serta mempunyai personaliti yang menarik untuk iklan komersil.

    KOMEN : Akim perlu mempelbagaikan genre nyanyian bukan sahaja untuk golongan remaja malah kepada semua peringkat umur.
    read more
    2 comments

    Sein-Nana Juarai Sehati Berdansa Musim Ketiga


    PUTRAJAYA: Pasangan Sein dan Nana dinobatkan sebagai juara program pertandingan tarian, Sehati Berdansa pada Malam Kemuncak Sehati Berdansa yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), di sini, malam ini.

    Pasangan suami isteri itu membawa pulang hadiah sehingga RM200,000 iaitu sebuah kereta Audi A4 (1.8) , pakej bulan madu ke Rom Itali beserta trofi setelah menewaskan pasangan Sazzy dan Nazril pada program yang disiarkan secara langsung di Astro Ria itu.

    Badan kebajikan yang diwakili oleh pasangan juara itu iaitu Persatuan Albinisma Kuala Lumpur pula menerima wang tunai berjumlah RM20,000.manakala koreografer pasangan tersebut juga, Bayu turut menerima hadiah pakej percutian ke Rom, Itali beserta sebuah trofi.

    Dalam pada itu, naib juara pasangan Sazzy dan Nazril menerima pakej percutian ke Australia beserta sebuah trofi dan badan kebajikan yang diwakili mereka iaitu Persatuan Parkinson Malaysia menerima wang tunai berjumlah RM 15,000.

    Juara Sehati Berdansa malam tadi ditentukan 100 peratus berdasarkan undian SMS oleh penonton manakala Joseph Gonzalez, Linda Jasmine, Lisdawati dan Fauzi Nawawi bertindak selaku pengkritik pada program akhir itu.

    Kedua-dua pasangan selebriti itu telah mempersembahkan dua jenis tarian iaitu Kurik Kundi dan Tarian Latin dengan bimbingan koreografer masing-masing.

    Program akhir yang dihoskan oleh Fahrin Ahmad, Scha AlYahya dan Awal Ashaari itu juga turut dimeriahkan dengan persembahan istimewa oleh enam lagi pasangan selebriti yang telah tersingkir daripada program tersebut sebelum ini.

    Program pertandingan tarian yang disertai oleh para selebriti dan pasangan masing-masing itu adalah hasil adaptasi dari program India,

    Mereka mewakili badan kebajikan masing-masing di mana setiap minggu sebanyak RM1,000 akan disumbangkan kepada badan-badan tersebut jika pasangan yang mewakilinya masih kekal di dalam program itu.
    read more
    0 comments

    Awal Ashaari,Scha dicekup di kelab malam ,Awal Tertekan Hingga Tak Mampu Beri Sampel Air Kencing



    PUTRAJAYA: “Memang saya ada di situ (Bukit Bintang) atas jemputan Scha,” kata Awal Ashaari, 28, ketika sidang media khas berhubung dakwaan pelakon dan pengacara popular itu enggan membuat ujian air kencing semasa serbuan di Rootz Club, Bukit Bintang awal pagi kelmarin.

    Menurut Awal, dia dijemput bagi meraikan Hari Jadi kawan kepada pengacara dan pelakon Scha Al-Yahya yang kebetulan baru tiba dari Melbourne, Australia di Restoran Teeq Brasserie, Lot 10, Bukit Bintang.

    Awal menganggap dia telah melakukan satu kesilapan apabila menukar fikiran dalam masa yang singkat.

    “Saya datang awal sedikit dan tidak kenal siapa kawan Scha itu. Sementara menunggu Scha, saya lepak seketika di Rootz Club.

    "Sebenarnya, saya berada dalam situasi yang salah dan bukannya berniat untuk bersuka ria di kelab malam itu.


    Scha turut hadir dalam sidang media itu.

    “Perkara ini bertukar sebab Scha yang lewat. Insiden ini memberi kesan negatif kepada karier dan keluarga saya..Ia pertama kali berlaku dalam hidup saya sepanjang lima tahun bergelar artis,” luah Awal dalam keadaan tenang selepas sidang media Malam Kemuncak Sehati Berdansa musim ketiga di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini, malam tadi.

    Tambahnya, “Apabila saya sampai di dalam kelab itu, tiba-tiba sahaja lampu dibuka dan muzik dipadamkan. Seorang wanita memberitahu satu operasi sedang dijalankan kerana sebelum itu terdapat satu pergaduhan.





    “Saya hanya mengikut arahan polis dan duduk bersama lelaki lain di bahagian hadapan manakala perempuan di bahagian belakang.

    “Kemudian kami dalam 30 orang diarahkan ke bilik air untuk membuat ujian air kencing.Saya masuk ke dalam bilik air itu dan cuba tetapi tak mampu keluar apa-apa,” cerita pelakon filem ‘Syurga Cinta’ ini.

    Pengacara program Sehati Berdansa ini juga akui tertekan dengan pihak media yang menjerit namanya sehingga tidak mampu memberikan sampel air kencing itu dan ditahan sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur.

    “Saya beritahu tak boleh (memberikan sampel air kencing) dan tunggu juga. Dalam masa yang sama ramai juga media yang menjerit nama saya.

    “Saya juga dihimpit dan diasak oleh mereka seolah-olah saya seorang hero. Tetapi saya tetap pegang botol (sampel air kencing) dan cuba lagi kerana lelaki (polis) di hadapan saya kata cuba lagi.



    “Saya rasa mungkin saya tidak dapat (memberikan sampel air kencing) kerana tertekan dan tidak pernah alami insiden seperti ini.

    “Saya mengalami tekanan dengan teruk sehingga mencuba beberapa kali tetapi tidak berjaya..selepas itu, mereka kata kalau tak boleh, mereka mahu bawa saya ke IPK Kuala Lumpur. Jadi, saya terus kata tak boleh.

    “Apabila dibawa ke balai, akhirnya saya berjaya memberikan sampel air kencing selepas minum tiga botol air dan ujian itu didapati negatif,” kata Awal.

    Awal juga menceritakan tentang bagaimana dia dilayan dengan baik oleh Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kuala Lumpur, Supritendan Sharifah Hawariah Syed Idrus ketika berada di IPK Kuala Lumpur.

    “Sharifah Hawariah membenarkan saya berehat di bilik pejabatnya buat sementara waktu kerana saya takut ramai media yang menunggu di luar.

    “Kemudian, saya tertidur di situ sehingga pukul 11 pagi. Pada pukul 11.30 pagi baru pengurus saya datang mengambil saya.

    "Saya harap orang tak salah anggap kerana saya bukannya terlibat dengan dadah. Tetapi ada seorang pelakon dan pengacara yang turut berada di situ telah positif dadah.

    “Saya bersih dari dadah dan bukan di bawah pengaruh alkohol. Jika tidak percaya, boleh bertanya dengan Sharifah Hawariah sendiri. Saya juga cuba mendapatkan surat tentang apa yang berlaku,” ulasnya lagi.

    Dalam pada itu, Scha yang turut berada dalam sidang media itu mengaku mereka tersilap percaturan apabila terpaksa menukar rancangan untuk pergi ke Rootz apabila Teeq telah tutup.

    “Saya lambat kerana baru habis menjalani penggambaran Awan Dania pada pukul 1.30 pagi. Apabila saya sampai di Teeq, tempat itu dah tutup.


    Scha berwajah sugul sepanjang sidang media itu berlangsung.

    “Saya terpaksa tukar tempat ke Rootz kerana tiada pilihan lain. Lagipun bukan Hari Jadi saya..tetapi saya rasa kecewa,” luah Scha dalam keadaan sugul.

    Scha berkata dia langsung tidak mengetahui tentang situasi yang berlaku pada malam itu dan menurut sahaja apabila diarahkan membuat ujian air kencing.

    "Saya tidak membantah dan pergi membuat ujian. Saya tidak minum (minuman keras) kerana baru baik dari demam dan tuduhan itu tidak adil..," tegasnya.

    spekulasi semata2 :"ayat scha yg menimbulkan tanda tanya kepada semua..apakah scha tidak minum kerana demam?kalau sehat pe citer?huhu"

    Pada Jumaat lalu, Pengurus Awal, Azlina Merican yang dihubungi berkata, dia amat terkejut dengan berita itu (pelakon dan pengacara yang enggan membuat ujian air kencing) dan menafikan sekeras-kerasnya Awal terbabit dengan kes tersebut.

    "Saya terkejut dengan berita itu. Saya pun baru dimaklumkan oleh seorang teman sebentar tadi namun berita ini tidak berasas sama sekali.

    "Apa yang saya boleh katakan, artis itu memang bukan Awal," katanya.

    Bagaimanapun, semalam Azlina telah memohon maaf kepada mStar Online atas kesilapannya yang menafikan perkara itu.

    “Saya minta maaf sebab saya salah faham. Saya sebenarnya mahu menafikan Awal disabit positif dadah.

    “Namun saya tetap ingin menafikan tentang dakwaan mengatakan Awal enggan membuat ujian air kencing dan dia juga tidak menyorok dalam bilik air seperti yang didakwa,” kata Azlina di sini.

    Semalam, Awal bersama 21 pengunjung kelab malam 'haram' ditahan di bumbung sebuah pusat beli-belah di Jalan Bukit Bintang itu.

    Pelakon berusia 28 tahun itu ditahan kerana enggan menjalani ujian air kencing dalam serbuan pukul 3.15 pagi itu.

    Difahamkan, pelakon Ridzuan Hashim dan Juliana Evans turut berada di pusat hiburan berkenaan. Namun mereka dibebaskan setelah ujian air kencing yang dijalankan didapati negatif.

    Terdahulu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kuala Lumpur, Supritendan Sharifah Hawariah Syed Idrus berkata, pusat hiburan yang terletak di tingkat lapan itu didapati beroperasi tanpa lesen sejak lebih enam bulan lalu pada setiap malam sehingga pukul 6 pagi.

    Beliau berkata, kesemua mereka yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur manakala mereka yang didapati positif dadah disiasat di bawah Seksyen 15 (1)9(a) Akta Dadah Berbahaya 1950.
    read more
    0 comments

    Cerita hangat :Kisah urut batin

    Umur aku 25 tahun. Berikut adalah cerita benar yang berlaku tiga bulan yang lalu: Hari tu hari minggu dan aku boring duduk sorang-sorang kat rumah. Aku sedang menyelak akhbar Star bila ternampak iklan di bahagian Classified. Iklan itu menawarkan urut untuk orang lelaki dan disertakan dengan nombor telefon bimbit. Nama yang dibagi ialah Effa. Jadi saya pun telefonlah nombor itu. Aku biasa kena urut tapi di tempat orang buta di Brickfields. Urut yang diberi bagus tapi tak ada apa-apa khidmat “tambahan”. Aku pun dial dan dia jawab: “Hello.” “Hello. Ni Effa ke?” “Saya.” “Ni pasal iklan tu … pasal urut.” “No problem. Kau tinggal kat mana?” Aku tergamam seketika tapi cepat buat keputusan. Aku bagitau dia alamat aku dan tanya: “Hari ni boleh ke?” Dia kata boleh. Kita pun tetapkan masanya – pukul 3 petang. Aku tanya berapa bayarannya dan dia kata RM50. Harganya tinggi sikit berbanding khidmat orang buta tapi aku kata OK. Perbualan telefon kami agak singkat dan aku tak sempat tanya dengan lebih lanjut tentang servisnya. Masa berlalu dengan lambat. Akhirnya detik 3 petang yang dinantikan pun tiba tapi Effa tak kelihatan lagi. Aku telefon balik nombor dia dan dia kata dia tengah nak datang. 20 minit kemudian dia pun membunyikan loceng rumah teres aku. Aku buka pintu. Effa tu kurus, terbelah di dada dan mempunyai bonet yang agak sedang. Umurnya aku agak dalam lingkungan 30-an. Nak kata cantik tu taklah sangat, tapi bolehlah. Perwatakan dia memang “easy going” dan bermata galak. Malah aku sendiri belum pasti kalau khidmatnya sekadar urut biasa atau lebih daripada itu! “Masuklah” aku silakan. Dia masuk menyandang tag tangan dan tengok sekeliling. “Sorang aje kat rumah?” dia tanya. “Ya,” aku jawab sepatah. “Nak buat disini atau…?” ayatnya tak dihabiskan. “Kat bilik tidur boleh?” aku tanya. Dia senyum sikit dan angguk. Kami pun masuklah ke bilik tidur aku. Bilik aku selalunya selerak sikit dengan CD dan majalah tapi aku sempat menyusun/mengemaskan apa yang boleh sementara menunggu kedatangannya tadi. Aku tercegat aje tak pasti nak buat apa. “Nama siapa?” dia tanya. Oh! Lupa pulak aku cakap. Aku memperkenalkan diri aku dan kami berjabat tangan. “Ada tuala?” dia tanya. Aku angguk dan keluar ke bilik air dan ambil tuala bersih. Bila aku balik ke bilik tidur, aku dapati dia telah buka knapsack dia dan keluarkan kain putih macam cadar dan dibentangkan atas lantai. “Nak minyak atau bedak?” dia tanya. “Aaaa…minyaklah,” jawab aku. “Biasa kena urut?” “Pernah jugak. Tapi selalunya dengan orang buta.” “Ni pertama kali dengan orang celik lah?” dia tanya dengan senyuman. “Ya.” “Selalunya dengan orang celik ni lagi seronok,” katanya dengan senyum melebar. Aku tak pasti apa maksudnya tapi ghairah jugak aku mendengar komennya. “OK … Buka baju, baring,” dia beri arahan. Aku pun menanggalkan baju T aku dan meletakannya kat atas katil. Seluar aku turut dilucutkan. Aku berdiri dengan spender aje. Aku tiba-tiba gementar sikit dan tak tahu samada nak teruskan.

    Baca cerita ini
    read more
    0 comments

    Cerita hangat : Puteri Intan Kamelia

    Selama lebih tiga tahun aku berkahwin, perasaan bersalah sering menghantui diriku. Kegagalan diriku menjadi lelaki sejati bagaikan belati tajam menyiat-nyiat perasaanku. Emosiku menjadi tidak stabil memikirkan perkara ini. Kadang-kadang aku mengelamun seorang diri memikirkan cara mengatasi masalah yang aku hadapi. Sehingga kini segala-galanya kelihatan gelap, tiada walaupun setitik cahaya yang memberi harapan kepadaku. Puteri Intan Kamilia, itulah nama isteriku. Isteriku memang terkenal dengan kecantikannya. Dengan kulit putih kemerah-merahan, dia akan menaikkan nafsu lelaki dengan mudah sekali. Isteriku berkerja sebagai seorang pensyarah di sebuah institut perguruan di sebuah bandar yang sederhana besar. Pakaian hariannya ke tempat kerja adalah kebaya ketat. Aku tahu ramai pensyarah lelaki di institut itu mengidamkan tubuh isteriku. Kata orang aku adalah seorang lelaki yang amat bertuah. Pastinya keluargaku bahagia kerana aku dan isteriku merupakan pasangan yang cukup ideal. Aku seorang lelaki kacak bekerja sebagai peguam di sebuah firma guaman yang terkenal. Tetapi orang tidak tahu bahawa ada gelora kecil dalam kehidupan kami. Sudah dua tahun aku berkahwin tapi belum mempunyai anak. Aku yang berumur 29 tahun dan isteriku yang berusia 27 tahun memang kelihatan bahagia di luarnya tetapi tidak siapa tahu bahawa ada masalah dalam hubungan kami

    Baca cerita ini
    read more
    0 comments

    Cerita hangat: Akibat kurang ajar dengan pemandu

    œPak Sudin, cepat. Kenapalah lembab sangat.” Tasha kakakku mengherdik pemandu kami Pak Sudin. Pak Sudin terkocoh-kocoh menghampiri Kak Tasha. Lelaki berusia 40 tahun itu membongkok menghormati Kak Tasha. “Ambil barang ni, masukkan ke dalam kereta. Orang tua pemalas.” Aku hanya memerhati. Pak Sudin berlari anak mengambil plastik barang dan dimasukkan ke dalam boot kereta. Barang-barang tersebut baru saja kami beli di sebuah supermarket terkemuka. “Cepat Pak Sudin, dah lambat ni. Pak Sudin tak makan nasi ke?” Pak Sudin cepat-cepat membuka pintu kereta mempersilakan Kak Tasha naik. Aku hanya geleng kepala. Kak Tasha boleh membuka sendiri pintu kereta tapi dia masih memerintah Pak Sudin membuka untuknya. Setelah aku dan Kak Tasha berada dalam kereta, Pak Sudin tak berlengah memecut kereta menuju ke rumah. “Pak Sudin, kenapa laju sangat. Nak mampus ke?” tengking Kak Tasha. Aku tak faham perangai Kak Tasha. Tadinya dikatakan telah terlambat, bila Pak Sudin melajukan kereta di katakan Pak Sudin memecut. Bila menyusur keluar ke lebuh raya, Pak Sudin membawa kenderaan dalam kelajuan 110km perjam. Pak Sudin teliti orangnya kerana itu dia tak mahu dikenakan saman kerana melebihi had laju. “Pak Sudin bawa kereta terkemut-kemut macam kura-kura kenapa? Lajulah sikit.” Kenapa Kak Tasha ni, datang bulan ke?. Aku makin tak faham perangai Kak Tasha. Tadinya dikatakan Pak Sudin memecut, sekarang dimarahi Pak Sudin kerana lambat. Perangai Kak Tasha yang selalu menengking pemandu dan orang gaji selalu ditegur oleh ibu tapi Kak Tasha tak pernah berubah. Puteri tunggal papa dan mama ini memang keterlaluan. Dia tak pernah menghormati pekerja yang lebih tua usianya. Aku sendiri pun tak menyenangi perangai Kak Tasha. Kakakku yang berusia 18 tahun itu agak keterlaluan. Perangai buruknya itu tak sepadan dengan wajahnya yang cantik. Kalaulah perangainya sedikit lemah lembut maka sempurnalah dirinya sebagai gadis impian jejaka. Suatu malam ketika aku dan Kak Tasha sedang santai menonton TV di ruang tamu, tiba-tiba Pak Sudin muncul bersama tukang kebun kami Pak Leh. Waktu itu di rumah hanya tinggal aku dan Kak Tasha kerana ayah dan ibuku pulang ke kampung kerana nenek perlu berbincang mengenai pusaka. Di tangan mereka berdua ada pisau tajam sepanjang 10 inci. Aku menjadi kecut melihat wajah Pak Sudin dan Pak Leh yang garang. Selama ini mereka hanya menurut saja perintah Kak Tasha. Ketika itu kakakku baru pulang setelah pergi bersama temannya menonton wayang. Baju yang dipakainya sungguh sendat dan pendek menampakkan lubang pusat. Fesyen terbaru, itulah kata Kak Tasha. Pak Sudin segera mendekati Kak Tasha yang berdiri ketakutan di tepi dinding melihat dua bila pisau tajam berkilat. Tangannya dengan cepat meraba-raba pipi Kak Tasha yang putih mulus. Kak Tasha cuba menepis tapi tangannya dipegang erat oleh Pak Sudin. Kak Tasha kelihatan meringis kesakitan. “Budak ni cantik dan manis. Aku ingin menikmatinya malam ini.


    Klik sini ..
    read more
    0 comments

    Candid picture taken on Roller Coaster ..heh..


    Put hands in pockets to control fingers




    Smile widely to show your beautiful teeth. Or at least try to smile.



    There is no need to pray (including fingers in Lotus Posture)





    Wear only old shirts




    Keep your eyes open if you are helping children




    This is NOT the way to show your intelligence




    Watch your medications. Some make you over relaxed




    Finally, if it gets too much to handle, just let go

    read more