0 comments

“Banyak Kali Dia Curang Dengan Saya” - Shamsul Yusof Dedah Rahsia Diana


Shamsul Yusof tanpa berselindung menceritakan semuanya yang beliau rasa terhadap Diana Danielle selama ini.

#1 Diana Danielle menafikan Shamsul adalah kekasih beliau. Shamsul kata itu satu penipuan.

#2 “Selama tiga tahun bercinta, langsung saya tidak tahu rutin sebenar dia. Lepas kami putus baru dia bagi tahu, siapa sebenarnya dia. Ia memang sesuatu yang agak mengejutkan bagi saya. Dan dia sudah biasa dengan perkara yang dilakukannya sejak berumur 12 tahun lagi. Punyalah pandai dia ‘cover line‘.”

#3 Shamsul Yusof turut memberitahu yang beliau ada membayarkan yuran pengajian Diana Danielle kerana terlalu sayang.

#4 “Dulu dia pernah ‘terkantoi’ dengan saya bila saya membaca mesej dari telefon bimbit dia.”

#5 Shamsul Yusof percaya akan skandal Diana Danielle dengan seorang artis (Sunu, Matta Band) sebelum ini.
read more
0 comments

Rita dan suaminyer yg muda


“Saya mendapat kekuatan untuk memberitahu status kami selepas Rita hamil dan kami akan mendapat anak”

Begitulah pengakuan oleh Aidil Zafuan ketika pasangan yang baru diketahui umum bernikah 10 bulan lalu ini di sidang akhbar bersama media.

Hanya Aidil yang banyak bercakap pada sidang akhbar itu sementara Rita lebih suka mendiamkan diri selepas difahamkan sedang berhadapan dengan alahan teruk prakehamilan.
read more
0 comments

Artistic Design-Nice






















read more
0 comments

Rozita Che Wan dan Raudah Che wan berlakon sama


Akui dua pelakon baru berbakat besar ini, tawaran yang diterima juga mencurah-curah. Dalam Cerekarama di TV3 pada Sabtu lalu, dua beradik ini digandingkan menerusi drama Sebelum Sejadah Terbentang. Namun, dalam cerita itu, mereka bukanlah pasangan adik-beradik mahupun bertemu dalam adegan yang sama.

Biarpun mereka melakonkan watak berbeza dalam drama itu, hakikatnya mereka saling menyokong karier seni antara satu sama lain.

Kata Rozita, drama itu kali kedua mereka bersama selepas drama Berakhirnya Satu Penantian. Selepas dua drama, terbaru mereka dipertemukan sekali lagi menerusi drama Dewi Di Sebalik Cermin arahan Mohd Azhar Mohd Khalid (Apache) yang selesai menjalani penggambaran di sekitar Lembah Klang pada hujung minggu lalu.

"Memang seronok apabila kami berlakon sekali dalam satu drama. Lagipun bukan selalu kami dapat tawaran sebegini. Walaupun kami bukan adik-beradik tetapi dalam drama ini, watak kami berhubung antara satu sama lain.

"Pada mulanya rasa seronok untuk berlakon sama tetapi apabila teliti skrip, lain pula ceritanya. Dalam drama baru ini, kami dikehendaki melakonkan adegan gaduh hingga berlaku tolak-menolak, tarik rambut dan berguling atas lantai.

"Sebelum penggambaran dijalankan, kami juga terfikir bagaimana mahu melakonkan adegan itu sebaik mungkin kerana kami tidak pernah bergaduh teruk macam itu. Memang sukar untuk melakonkan adegan itu jika tiada latihan dan persefahaman yang baik antara kami.

"Di luar lokasi, kami berlatih sama menghafal skrip dan ada ketika kami cuba berlakon berdua. Dalam drama ini, saya berhadapan dengan karakter psiko yang tertekan dengan perceraian hingga membayangkan saya adalah Ayu yang menjadi orang gaji.

"Menariknya, gambaran saya ini dijelmakan menerusi cermin dalam sebuah rumah yang baru disewa. Menghayati watak mendalam, saya perlu menjadi garang dan tegas. Namun, ia bukan mudah untuk saya melakonkannya kerana personaliti sebenar saya di luar bukanlah sebegitu," katanya.

Antara watak baik dan antagonis, Rozita menyatakan peminat gemar melihat aksinya dalam watak baik. Katanya, sebelum ini dia pernah membawakan watak antagonis dalam drama seperti Susuk dan Ai Di Beijing tetapi respons peminat yang diterima sebaliknya. Peminat seolah-olah tidak menyukai Rozita menjadi jahat tetapi mahu wataknya terus positif dalam lakonan.
read more
0 comments

Bomoh Cabul-Lidah Setan

KOTA TINGGI: Khuatir dirinya menghidap penyakit chikungunya selepas terasa sakit sendi, seorang gadis mahu mendapatkan air penawar daripada seorang bomoh yang kononnya mempunyai kepakaran mengubati penyakit misteri secara rawatan tradisional.Namun, kunjungan gadis berusia 19 tahun ditemani teman lelakinya berusia 25 tahun itu kira-kira jam 8 malam kelmarin bertukar menjadi igauan ngeri apabila dicabul bomoh terbabit, termasuk menggunakan lidah.Lebih menjijikkan, bomoh durjana berusia 50 tahun itu dipercayai melakukan perbuatan mengaibkan itu dalam sebuah bilik di hadapan isterinya.Mangsa sebelum itu ditemani teman lelaki dalam perjalanan dari Johor Bahru untuk menghantar adik di Bandar Tenggara kira-kira 43 kilometer dari sini, sebelum kedua-duanya bertolak ke Kluang.
Ini kerana lelaki itu pernah ke rumah bomoh terbabit yang mendakwa boleh mengubati penyakit misteri secara rawatan tradisional.

Selain itu, bomoh berkenaan yang pernah bekerja sebagai pemandu lori dikenali ramai kerana dikatakan mampu menjalankan kerja menilik nasib dengan bayaran RM5 satu sesi dan membuat ramalan nombor ekor.

Difahamkan, sebelum dimulakan sesi rawatan, lelaki itu diminta menunggu di luar, sementara mangsa diminta tinggal sendirian dalam bilik oleh bomoh terbabit yang ditemani isterinya.

Mangsa mendakwa pasangan suami isteri itu melakukan kekerasan fizikal terhadapnya apabila ditarik dan dibaringkan ke lantai sebelum suspek melondeh seluar dalam dan mencabulnya.

Terkejut dengan insiden itu, mangsa meronta sebelum berjaya meloloskan diri keluar dari bilik itu dan hanya memaklumkan kepada teman lelakinya setibanya di Kluang.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Osman Muhammad Sebot, mengesahkan menerima laporan daripada mangsa.

Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan jika sabit kesalahan boleh dipenjara 10 tahun, sebatan dan denda.

“Berikutan laporan itu, polis menahan seorang bomoh berusia 50 tahun dan isterinya berusia 45 untuk membantu siasatan,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini, semalam.

Osman berkata, mana-mana mangsa yang pernah dicabul sebelum ini diminta tampil untuk membuat laporan dan membantu siasatan polis.
read more
0 comments

Lawak Jenaka...

LAWAK 1

Seorang lelaki yang sengau naik ke sebuah bas lalu bertanya kepada pemandu bas

"Vang.. vas nih fegi hamfang ke...? " (bang, bas ni pergi ampang ke?).
Pemandu bas itu berdiam diri. Marah kerana tidak dilayan, lelaki sengau itu pun turun dari bas.

Seorang lelaki lain di belakang pemuda sengau tadi pun bertanya kepada pemandu bas itu.
"kenapa awak diam tadi? kesian dia..."

Pemandu itu pun menjawab: "Masham mana haya nak hawab.... haya hun hengau hugak.. hhanti hia hata haya hehek hia hulakk!!!........"
(macam mana saya nak jawab.. saya pun sengau jugak.. nanti dia kata saya ejek dia pulak



LAWAK 2

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang . Rasa nak
bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)



LAWAK 3

Ada sorang cikgu pompuan yg mengajar B. Inggeris utk thn 1. Dia bagi assignment kat murid-murid suruh cari 3 perkataan Inggeris dan kemukakan pada hari isnin nanti.
Ada sorang anak murid cikgu itu pun berjalan balik kerumah. Dalam perjalanan balik, dia nampak sepasang suami isteri keluar dari kereta dan sedang menjerit pada satu sama lain. Dia terdengar lelaki tu menyergah "Shut up you !!". Sampai rumah dia tanya bapa dia, "'shut up you' tu bahasa Inggeris ke?" Bapa dia kata, iye. Dapat dah satu perkataan, ingat budak tu.
Lepas mandi dan makan, dia tengok tv cerita Superman. Masa Superman nak terbang dia kata "Superman !!!" dia tanya bapa dia lagi, "'superman' tu bahasa inggeris jugak ke" dan bapa dia kata "yes". Dua perkataan dah, kata budak tu. Lepas tengok tv, dia ke perpustakaan. Dia nampak ada sorang lelaki dan sorang pompuan sedang bertengkar berebut buku. Pompuan itu kata "Ladies first". Balik rumah dia tanya lagi dan bapa dia kata itupun bahasa inggeris. Ah, leganya kata budak itu. "aku dah dapat carik ke semua perkataan B.I tu!!
Hari Isnin dia ke sekolah, cikgu tanya dia tentang perkataan baru.
Cikgu: "OK boy, did you get the words?"
Budak: "Yes, teacher".
Cikgu: "Good, what is your first word?"
Budak:"Shut up you!!"
Cikgu: "What did you say? Are you mad? Who do you think you are?
Budak: "Superman !!!"
Cikgu: "Bloody fool! Get out from this class!"
Budak: "Ladies First!!"
Thank you



LAWAK 4

SEORANG pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekali gus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya pada penjaga bilik berkenaan.
POLIS : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
PENJAGA : Lelaki pertama sedang bersanding, tiba-tiba di serang strok. Lelaki kedua pula khabar nya menang loteri dan mati di serang sakit jantung, manakala yang ketiga di sambar petir.
POLIS : Ha....kenapa disambar petir pun tersenyum?
PENJAGA : Masa itu dia ingat orang sedang ambil gambarnya



LAWAK 5

Seorang guru perempuan bertanya soalan pada muridnya yang bernama Amin.. "Amin, 5 ekor burung di atas pokok dan seekor ditembak oleh pemburu, berapa ekorkah yang tinggal?". Amin menjawab "Tidak ada yang tinggal cikgu".
"Jawapan sebenarnya ialah 4, tapi saya suka cara kamu berfikir" balas guru tersebut.

Amin kemudian berkata "Boleh saya tanya cikgu pulak?". Cikgu tadi mengangguk setuju. "Tiga orang wanita makan ais kerim, wanita pertama menjilat bahagian atas aiskerim manakala wanita kedua memegang bahagian krimnya dan menjilat kon aiskerim terlebih dahulu dan wanita ketiga hanya memandang pada aiskerim tersebut. Wan ita manakah yang telah berkahwin?"

Gurunya dengan teragak-agak menjawab " Wan ita kedua!".

"Jawapan sebenarnya ialah wanita yang memakai cincin perkahwinan. Tapi saya suka cara cikgu berfikir" balas Amin dengan selamba.



LAWAK 6

Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau... suatu hari terlanggar seorang pelancong US ketika berjalan² di Queen Bay Megamall .

Gadis : " I'm sorry "

Pelancong : " I'm sorry, too "

Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu.. dia meneka2 dan terus menjawab..

Gadis : " I'm sorry. three "

Pelancong : " What are you sorry for? "

Gadis : " I'm sorry, five "



LAWAK 7

Satu hari, Atan dan Mael pergi berburu dipinggir hutan.Malangnya belum sempat dapat habuan,Mael
diterkam pak belang.Atan yg terkenal kerana kelam kabutnya terus berlari ke balai polis

Atan: sss..sssee..selamat pagi tuan..

Polis:selamat pagi..apa hal tercungap2 ni.

Atan:ssa...saayyaa nak buat report tuan..

Polis:report pasal apa?

Atan:pasal kawan saya dibaham harimau

Polis:ha! dibaham harimau? pukul berapa?

Atan:tak..dia tak dipukul..dia diterkam..

Polis:habis..?

Atan:tak habis tuan,tinggal kepala...



LAWAK 8

Antara loghat utara
dgn loghat pantai timur,
yg mana lebih munasabah?
jawapannya loghat pantai timur..
cuba perhatikan dialog dibawah..

bahasa malaysia standard:"dia pergi ke rumah jiran
utk mencari emaknya tetapi emaknya tiada disitu.."

loghat utara:"dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia,pi pi mak dia takdak.."

loghat pantai timur:"dio gi ghumoh jire dio nak caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok"

kesimpulan:tak mungkin pipi maknya tiada, tetapi kalau gigi emaknya tiada, mmg munasabah hehehe..



LAWAK 9

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya
Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga
Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya
Makwe: Kenapa bukan kumbang
Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
Makwe: Wah! hebatnya abg nie.... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?
Makwe: Takde sikit je bang.... cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami: Masakan abg boleh lupa
Isteri: Kalau saya jadi bintang
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Kenapa bukan Ultraman....
Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie.
Isteri: Kalau saya jadi bunga
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2
Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo
Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...
Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!



LAWAK 10

Ada seorang pemuda ke kedai mamak dan dia hanya ada 70 sen semasa itu.. Kemudian pemuda itu bertanyakan kepada mamak berapa harga teh tarik panas dan sejuk.Lalu mamak menjawab"Panas 70 sen" dan "Sejuk RM 1.20".Pemuda meminta satu teh panas. Sampai je teh tersebut pemuda itu terus minum tanpa berlengah-lengah lagi. Mamak bertanya lagi kepada pemuda itu kenapa minum begitu cepat. Pemuda itu pun menjawab "kalau saya tunggu lama-lama nanti sejuk tak pasal-pasal saya kena bayar RM 1.20". Mamak tu pun tercenggang-cengang...

honkhonkhonkkkk



LAWAK 11

Seorang lelaki dengan tergesa2 telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya. "Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini, encik?" tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki
itu. "Mmmm, tulis saja "Sayang tidak bertambah tua" di bahagian atas, kemudian sambung dengan "Sayang cuma bertambah cantik" di bahagian bawah," kata lelaki itu.

Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk persembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera! di kek itu:

"SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS. SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH."



LAWAK 12

Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. ketika sedang menyiang....
Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.
Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?
Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.
Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, Kasi lemas ikan tu.sekejap lagi mampos la tu.

honkkhonkkhonkk



LAWAK 13

Johan dilahirkan tanpa kedua telinganya, tetapi walaupun
cacat dia berjawatan tinggi di sebuah bank. Dia sangat marah kalu ada orang
yang mempersoalkan tentang telinga.
Satu hari dia mahu mengambil kerani baru dan tiga
orang disenaraipendek untuk sesi temuduga. Calon
pertama seorang lelaki yang mempunyai penampilan yang baik. Diakhir
temuduga, Johan bertanya satu soalan kepada lelaki itu.


"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya, tapi minta maaf kalau saya kata tuan tak ada
telinga, macam ayam" jawab lelaki itu dengan jujur. Merasa terhina dengan
jawapan itu, Johan mengusirnya
keluar dari pejabat. Calon kedua ialah seorang perempuan yang berpengalaman
bekerja di bank
hampir 5 tahun. Dia lebih baik dari calon pertama
tadi. Di akhir sesi temuduga, Johan bertanya soalan yang sama ditanya pada
calon pertama.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya ...saya heran bagaimana tuan boleh mendengar saya dengan baik, sedangkan
tuan duduk jauh dari saya." puji perempuan itu. Sebaik mendengar jawapan
dari perempuan itu, Johan berang dan menghalaunya keluar. Calon terakhir
adalah yang terbaik, walaupun masih muda dia
telah bekerja lebih 8 tahun di bank. Selain bijak dia juga tampan dan
bergaya. Seperti calon terdahulu Johan bertanya soalan serupa.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya. Awak pakai contact lens," jawab pemuda itu menahan perasannya dari
tergelak. Walaupun terkejut, Johan gembira dengan jawapan pemuda itu. Dia
hairan kerana pemuda itu sangat teliti dan dapat melihatnya memakai contact
lens walaupun mereka duduk agak jauh.
"Bagaimana awak tau" tanya Johan lagi. Pemuda itu tidak dapat lagi menahan
gelihatinya lalu ketawa besar hingga
jatuh terguling-guling sambil berkata," Dah tentu tuan tak boleh pakai
cermin mata sebab tuan tak ada telinga, nak sangkut kat mana". Huargh!
Huargh! Huargh! Huargh!"



LAWAK 14

Seorang Pelancong Cina masuk kedalam sebuah bar di Hawaii dan dia amat terperanjat kerana didalamnya terdapat Steven Spielberg! Pengarah filem yang ternama. Sedang dia enak menikmati minumannya tiba-tiba beliau melihat pengarah filem tersebut meluru kepadanya dan melepaskan sebiji penumbuk.

Setelah bangun dari duduknya, beliau menjerit "Apa pasal engkau tumbuk aku ni?"
Pengarah filem tersebut berkata," Itu sebagai balasan di atas pengeboman Pearl Harbor , datuk aku mati pada masa tu".

Cina tersebut membantah. "Aku bangsa Cina laa bodoh! apa kena mengena dengan Jepun pulak?" Pengarah filem tadi membalas "Aaah..! Jepun, Cina , Burma , Vietnam , semua sama aje!"

Keadaan kembali reda selepas itu. Setelah memesan sebotol beer lagi, Lelaki Cina tadi terus meluru kepada Pengarah filem dan memberi satu tumbukan yang padu.

"Apa pasal kau tumbuk aku pulak ni?" balas sang pengarah filem.

"Itu sebagai balasan kerana menenggelamkan Titanic, moyang aku ada dalam kapal tu dan mati" balas Cina tadi.

"Hey budak! Titanic tenggelam pasal Iceberg laa bodoh..!" jerit sang pengarah lagi.

"Aaahh! Iceberg, Carlsberg, Spielberg... korang semua sama aje...!"



LAWAK 15

Pada satu masa dahulu ..
Ader sekor monyet
Dia tersangatlah pandainya ..
Disebabkan kepandaian yang ada pada dirinya
Dia telah menciptakan satu alat
Alat itu dinamakan ..KOMPUTER..

Bila monyet nie mati..
Kebijaksanaan beliau telah diturunkan kepada anaknya
Disebabkan komputer itu diwasiatkan kepada anaknya
Anak monyet itu pun mencipta apa yang dipanggil .. INTERNET..

Bila cucu kepada monyet itu dewasa ..
Dia pun tertarik dengan komputer dan internet ..
Dia pun mulalah mencipta apa yang kita panggil ..EMAIL..

Tetapi cicit monyet tersebut lain plak kisahnya..
Dia ni dahlah bengap.. bodoh.. bangang.. tolol.. bengong..
Disebabkan kebodohan dan ketololan tersebut..
Beliau tak tahu nak mencipta ape-ape
Kecuali membaca email..dan segala ape yg terkandung di dalam internet serta terpapar di screen komputer
Contohnya dia sekarang tengah baca cerita nie.hehehhehehehe

TAK PENAT KE KORANG GELAK? G BUAT KERJA LA.. ..
read more
0 comments

Kekasih baru Abby?

Rapat secara profesional










HANGAT dan bertambah hangat. Ketika isu pergolakan rumah tangga antara Abby Abadi dan Norman Hakim yang dikaitkan dengan orang ketiga iaitu pelakon baru, Memey Suhaiza masih hangat diperkatakan, ditambah pula dengan Norman yang direhatkan selama tiga bulan daripada berlakon drama bersiri popular Gerak Khas, tiba-tiba muncul pula nama baru yang memanaskan lagi kontroversi tersebut.


Zulkifli Ariffin! Siapakah gerangan lelaki ini? Kekasih baru Abby? Pengganti Norman Hakim?


Nama yang masih asing dalam dunia hiburan tanah air ini tiba-tiba sahaja meniti di bibir umum, biarpun jejaka ini baru sahaja bertatih dalam dunia lakonan.


Kini, jejaka kacak ini dikatakan pula sedang mula rapat dan mungkin bercinta dengan Abby. Langsung tidak melatah, ketika bertemu dengan Zulkifli dan Abby di lokasi penggambaran drama Ceria Ceria Cikgu Rubina, pemuda berusia 22 tahun ini kelihatan tenang menjawab setiap persoalan yang diajukan kepadanya.


Abby yang sedang disolek wajahnya dalam nada bergurau sempat berkata, "Dia (Zulikifli) baru lagi tu, jangan buat-buat isu tau."


Selesa disapa Zul, sebelum memulakan karier yang penuh mencabar ini, pemuda tinggi lampai ini nyata telah pun bersedia lebih awal dengan gosip-gosip nakal yang hadir tanpa diduga.


Terserlah sifat profesional Zul apabila diminta mengulas mengenai isu dirinya yang dikaitkan dengan Abby. Seolah-olah dia memahami cara kehidupan industri hiburan yang sentiasa dahagakan kontroversi untuk tatapan umum.


"Bagi saya, itu semua asam garam untuk menjadi seorang artis. Saya tahu batas-batas saya untuk menjadi orang yang dikenali.


"Saya mula-mula kenal Abby ketika kami menjayakan drama Apa Itu Cinta?. Perbualan kami pula lebih menjurus ke arah isu semasa dan hiburan.


"Dia juga banyak mengajar saya erti lakonan. Tidak salah bukan kalau saya rapat dengannya secara profesional. Jika orang mahu mengaitkan saya dengan Abby, itu terpulang kepada penilaian masing-masing," tuturnya berterus-terang.


Biarpun begitu, Zul bagaimanapun tidak pula mahu menganggap Abby,30, sebagai seorang kakak.


"Saya tak anggap Abby sebagai seorang kakak, tetapi kawan. Dia masih muda. Lainlah kalau umurnya macam kakak saya yang berumur 36 tahun, bolehlah saya panggil dia kakak," tegasnya.


Bukan pengganti Norman


Belum pun sempat memegang skrip, Zul sekali lagi dikatakan menggantikan Norman dalam Gerak Khas.





“JIKA orang mahu mengaitkan saya dengan Abby, itu terpulang kepada penilaian masing- masing,” tutur Zul berterus-terang.




Namun, Zul menafikan tentang perkara tersebut. "Bagi saya, tak timbul isu menggantikan Norman atau tidak. Dalam Gerak Khas nanti saya membawa watak baru iaitu Inspektor Ashraf.


"Abby akan menjadi ketua saya nanti. Jadi, saya bukan pengganti Norman. Mungkin semua ini berlaku secara kebetulan. Bila Norman direhatkan dari Gerak Khas, saya dan Abby pula yang masuk."


Seperti biasa, bila orang baru dimasukkan dan orang lama pula dikeluarkan, pastinya yang baru menjadi perhatian dan mungkin mereka akan dibandingkan dengan yang lama.


Dengan rasa rendah diri, Zul memberitahu, dirinya bukanlah setanding dengan Norman yang jauh lebih berpengalaman berbanding dengannya.


Tidak mahu dirinya terlalu menyerlah dengan gosip-gosip kosong, Zul mahu menunjukkan bakatnya kepada khalayak agar diterima seadanya.


"Gerak Khas merupakan drama kedua lakonan saya. Jadi saya tak mahu reputasi saya terjejas tetapi mahu membuat yang terbaik. Terima kasih kepada Datuk Yusof Haslam kerana memberi ruang untuk saya mengasah bakat dalam Gerak Khas.


"Saya harap dapat menunjukkan kebolehan aksi-aksi lasak dan membawa imej polis dengan baik. Ia bukannya senang," tegasnya.


Abby tiada jawapan


Tiada lagi mahu beremosi, bersedih mahupun berwajah sugul, Abby seolah-olah mempunyai semangat baru dalam dirinya. Wajahnya yang begitu bertenaga, membuatkan timbul keselesaan untuk mengajukan pelbagai persoalan buatnya.


Lantas, soalan gosip cinta dengan Zul terus ditanya.


Lali dengan isu-isu panas yang sering dibangkitkan, Abby membutir bicara mengatakan dia lebih selesa untuk tidak memberi komen mengenai perkara itu dengan lebih lanjut.


"Saya tidak ada jawapan untuk itu. Sebenarnya jika isu skandal ditimbulkan, itu semua sekadar kata-kata yang diada-adakan.


"Terpulang kepada hak masing-masing untuk menilainya. Apa yang pasti saya tahu apa yang saya buat.


"Berilah dia (Zul) peluang untuk belajar tentang selok-belok dalam industri ini. Dia masih baru lagi," ujarnya mohon difahami.


Tambah Abby, gosip dirinya dan Zul ditimbulkan adalah kebetulan semata-mata apabila Zul dipertemukan dengannya dalam Gerak Khas.


Bukan kerana simpati


Bila Abby diserap kembali ke dalam Gerak Khas, ramai yang beranggapan ia adalah atas dasar simpati.










Namun beritahu Abby, dia tidak memerlukan simpati dari produksi itu. Kemasukannya ke dalam Gerak Khas kerana dirinya begitu akrab dengan krew produksi itu.


"Ia tidak ada kena mengena dengan simpati. Saya tak perlu simpati daripada Datuk (Yusof Haslam). Sebelum ini kami memang akrab.


"Kami dah jadi macam keluarga dan saya begitu selesa bila berlakon dalam Gerak Khas ini. Banyak kenangan kami bersama," katanya.


Menyentuh mengenai penerimaan dirinya jika Norman diambil semula menjadi pelakon Gerak Khas selepas tiga bulan direhatkan, Abby berkata, dia lebih selesa bersikap profesional.


"Saya profesional. Tak ada masalah jika dia diserap balik. Itu rezeki dia," ujarnya ringkas.



read more
0 comments

Syamsul pukul diana danielle menyebabkan hubungan retak?


KUALA LUMPUR - Gara-gara 'pergaduhan besar' membabitkan orang ketiga, cinta antara pengarah muda Shamsul Datuk Yusof dan Diana Danielle kini dipukul badai di tengah jalan.

Insiden pergaduhan dua bintang muda yang membawa kepada terputusnya hubungan yang sudah mencecah usia tiga tahun itu dikatakan berlaku di kediaman Diana di Ampang, pertengahan minggu lalu.

Kejadian itu difahamkan ekoran berlaku kekasaran oleh Shamsul terhadap Diana dalam pergaduhan yang juga disaksikan oleh beberapa anggota keluarga pelakon jelita yang baru menyambut ulang tahun ke-17 itu.

Keadaan itu dipercayai menyebabkan salah seorang keluarga Diana yang turut berada di tempat kejadian bertindak membuat laporan polis tidak lama kemudian.

Ibu Diana, Norsiah Ramli, 45, ketika dihubungi semalam bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai kejadian berkenaan tetapi mengakui hubungan anaknya dengan Shamsul sedang berhadapan dengan masalah.

"Saya tak mahu ulas apa-apa. Kami terperangkap dalam kisah budak-budak. Bagaimanapun memang ada masalah dalam hubungan mereka,'' katanya.

'Kami' dalam kenyataan Norsiah merujuk kepada dirinya serta jutawan filem Datuk Yusof Haslam beserta isteri, Datin Fatimah Ismail.

Ketika ditanya apakah dia bersedia menarik semula laporan polis yang telah dibuat terhadap Shamsul memandangkan hubungan mesra yang terjalin antara dua keluarga berkenaan sebelum ini, Norsiah juga enggan memberikan sebarang komen.

"Tak tahulah macam mana lagi. Tolonglah, saya tak mahu ingat benda itu lagi, berilah peluang kepada Diana untuk merehatkan fikirannya yang tengah bercelaru,'' katanya yang ketika dihubungi berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sebelum berlepas ke Jakarta.

Menurut Norsiah, dia dan Diana akan berada di negara jiran itu hampir seminggu bagi mencari ketenangan.
read more
0 comments

Artis Kena raba dengan bodyguard sendiri


read more
0 comments

GAMBAR NORMAN DAN MEMEY BERPELUK - GEMPAK HABIS!!

Tajuk sebenar email yang diterima GAMBAR NORMAN DAN MEMEY BERPELUK - GEMPAK HABIS!!

scroll down...slow-slow..tengok orang keliling..line clear tak?
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Klik sini ..
read more
0 comments

Lawak Selamber jek


wakakaka ..lawaknyeeeee tgk selambe je aku gelak...hua hua hua


NAMAKU

Seorang murid yang baru berpindah sekolah ditanya oleh guru kelasnya.. Guru : "Kamu ni murid baru kan ?" Murid : " Ya.. cikgu" Guru : "Nama kamu siapa?" Murid : "Man" Guru : "Nama panjang kamu?" Murid : " Mannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnn.. cikgu"
__________________________________________________________

DIET

Doktor menyuruh seorang lelaki yang sangat gemuk untuk melakukan diet. Doktor berkata kepadanya... "Anda mesti memakan sedikit roti panggang... sebiji buah-buahan dan segelas air kosong... " Lelaki menjawab... "Baik lah doktor... jadi... Itu semua harus saya makan sebelum atau sesudah makan, Doktor?"
__________________________________________________________

PERKAHWINAN KERABAT

Khairul adalah murid darjah satu disebuah sekolah rendah... . Dia mempunyai seorang kawan perempuan disekolahnya yang bernama Tengku Nazira.. Tengku Nazira seorang yang sangat cantik dan menawan... walaupun masih kecil... Secara tidak disengajakan Khairul telah jatuh cinta pada Tengku Nazirah... Lalu dia meluahkan perasaannya kepada Tengku Nazirah.. "Naz... sebenarnya saya cinta padamu... tapi sayang kita masih terlalu kecil... bolehkan bila kita sudah dewasa nanti.. kita berkahwin... ?" Dengan wajah yang malu... Tengku Nazira menjawab.. "Khairul.. bukannya saya tak sudi... Tapi dalam keluarga kami.. kami hanya berkahwin sesama kerabat sahaja... .. Atuk berkahwin dengan nenek... Bapak sedara berkahwin dengan emak sedara.. dan bahkan papa berkahwin dengan mama... . sedangkan awak bukan kerabat saya Khairul... ."

__________________________________________________________

TEKA AYAM

Firdaus : "Apa yang engkau bawa tu?" Ahmad : "Ayam... Cuba teka.. berapa jumlahnya? Kalu tekaanmu tepat.. kesemua dua ekor ayam yang aku baw a ini akan aku kasi pada mu!" Firdaus : "Emmmm.. tiga kot..?"
read more
0 comments

Kita tahu tapi tak tahu

1- Kita tau aper yang nak di makan,tapi tak tau aper yang akn jadi selepas di makn... ..
2- kita tau tiap2 bulan mintak duit kat mak bapak nak bayar course fee,tapi tak tau mak bapak kerja bagai nak rak... ... .
3- Kita tau nak awek yang lawa jer,tapi tak tau hati budi dia...
4- kita tau nak kawin jer,tapi tak tau aper erti perkahwinan,tu yang jadi macam2 masaalah..perceraian dan haruan makan anak...
5- Kita tau api tu panas dan boleh membakar,tapi tak tau api kat neraka lagi panas dan membakar... .
6- Kita tau bawak anak orang pegi dating memang seronok,tapi tak tau family dia risau dan runsing tentang keselamtan anaknya...
7- Kita tau pandang orang buat maksiat,tapi tak tau plak nak pegi tegur yerlah takut kena pukul ye tak...
8- Kita tau nak korek keburukan orang lain,tapi tak tau nak nengok keburukan sendiri
9- kita tau rokok tu mmbahayakn kesihatan,tapi tak tau plak nak berenti merokok... ..
10- kita tau nak surfing enternet,tapi tak tau kerja dah melambak tak settle lagi macam aku... ... ... ..
read more
0 comments

Ekin dulu terbuka dan sekarang bertudung...ekin pelat


Ngeh2..inilah ekin sewaktu dulu..dia memang nampak cantik lagi bila bertudung kan...



anyway,ekin nie pelat kot,cara bercakap mcm tak lepas je
pastu sore dia agak tak besh la mcm org tua kan...
heheheh
read more
0 comments

amy-search-mewalikan-pernikahan-nabila-huda-zaidy-zailani




Seronok rasanya melihat Amy Search mewalikan sendiri pernikahan anak gadis beliau Nabila Huda dengan Zaidy. Majlis pernikahan yang berlansung di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, di sini, hari ini, menyaksikan dua hati menjadi satu setelah lebih enam tahun pasangan ini menyulam cinta.


“Saya amat bersyukur kerana hubungan yang kami jalin bertahun-tahun ini berakhir dengan perkahwinan. Saya sendiri tidak pernah merancang untuk mengakhiri zaman solo pada usia ini, tetapi nampaknya jodoh sudah sampai.

“Banyak dugaan yang telah kami tempoh bersama apatah lagi dia adalah cinta pertama saya. Insya-Allah, saya akan cuba untuk menjadi isteri yang terbaik buatnya,” kata Nabila yang harijadinya jatuh pada hari ini. Hari yang sangat bermakna buat Nabila Huda & Zaidy.

read more
0 comments

KENYATAAN CAKRA ALAM DALAM 360-susulan pembongkaran dr rancangan korea

read more